Nekromanti Buffy på femman

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
"vad skulle de annars göra med dem?"

Tja, smälta ner dem? *Duckar skyndsamligen från alla Buffyfantasters stenkastande*

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

seinet

Swashbuckler
Tja, det är ju ett annat sätt att få ut det i etern :gremtongue:... Eller är etern bara det medium där radiovågorna färdas?

/Seinet Wintermute - Skall leka med routrar imorgon på en laboration

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hurra! [ANT]

Synd bara att de visar cencurerade versioner den tid på dagen hederligt folk är vakna, och de ocencurerade mitt i natten.

/Vulf

seinet

Swashbuckler
Re: Hurra! [ANT]

Annars kan man ju kidnappa pensionärers hundar och kräva lösen för dem för att få råd att köpa samlingsboxar på DVD :gremtongue:

/Seinet Wintermute

Ymir

Liten kantbaron
Dags att krypa till korset...

....

....

....

....

....

....hurra, antar jag.

Sanningen ska fram..nattavsnitten är perfekt placerade för att slå ihjäl lite hjärnceller (nåja, så korkad är den inte) varenda vardagskväll. Jag har hittils bara missat ett avsnitt, och det var inte direkt svårt att...erhm...kompensera för. (Och nu såg jag precis sista avsnittet på säsong 1 och upptäckte härliga lovecraftianska undertoner. Wee!).

Jag tycker hittils serien är tämligen bra, och det har jag endast sagt om typ tre andra tv-serier någonsin.

- Ymir, blivande Buffy-fan, om serien fortsätter i samma stil...

Azagthoth

Myrmidon
Det var nog en ironisk pungspark åt TV4 som hade rättigheterna och inte visade dem. Eller har jag uppfattat det hela helt fel?

Är det mycket som går bort i den censurerade versionen förresten? Eftermiddagsavsnittet är lagom att äta middag till om man går upp tidigt så jag ser något eller några avsnitt i veckan.

Staffan

Myrmidon
Ain't seen nothin' yet

Jag kan säga att serien blir avsevärt bättre i säsong 2 och 3, för att sedan tappa fokus lite grann i säsong 4 (när de gått ut high school och i alla fall delvis hamnar på college, och två av de viktiga personerna sugs ut till en spinoff). Dock, även "dålig" Buffy är ljusår bättre än det mesta andra på TV.

Och du som är ångestjunky kommer att älska andra halvan av säsong 2. Jag säger inte mer...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Snipp!

Det var nog en ironisk pungspark åt TV4 som hade rättigheterna och inte visade dem. Eller har jag uppfattat det hela helt fel?
Det låter som en helt riktig tolkning, ja! :gremwink:

Är det mycket som går bort i den censurerade versionen förresten?
Jag är inte säker, eftersom jag bara har sett avsnitten antingen på eftermiddagen eller på natten och därmed inte kan jämföra dem riktigt, men jag tror att de i de flesta avsnitt inte har klippt bort något alls. I några avsnitt kändes däremot fighterna lite skumma, vilket kan berott på att några sekunder försvunnit. Men generellt märker man inget. Eftersom avsnitten är precis lika långa i tablån kan det inte röra sig om många klipp.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
mmmkay !

Se där ja !!
Då har man ju alltid nått att döda lite tid med ju !

Lord Renisis

Warrior
Seinet din fördömda väskryckare!

Hur kan du äns tänka tanken att ta derass hundar.....nej..nej..nej....
Vi kidnappar Lassa Kroner! Samt att vi hotar att spränga varenda liten stadsbingo! Då betalar dom mer än vad de gör för små hundkräk, dessutom så luktar hundar illa när dom är våta, och så bits dom och grejer....
Jag är ett Geni! :gremlaugh:

Och nu till skoltjejen som är elak mot de som behöver tandställning och slipning. (Hon ska minnsan till mobbningsgruppen) :gremsmirk:
När ska de börja? :gremshocked:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Hurra! [ANT]

Okay...
Kanske att man ska ta & ladda videon & om det är nån större skillnad på programmen...