Nekromanti Bugg: "Arbetar..."

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
De senaste veckorna har jag stött på en ny bugg: När jag postar saker så kommer jag aldrig till en ny sida - jag trycker "Skicka" och så står det "Arbetar..." i all oändlighet. Inläggen verkar sparas, för om jag manuellt går till nya sidor så finns de där, men det gör mig orolig varje gång; framför allt när jag skrivit något långt t.ex. en Game of Thrones-recension.

Nån mer som stött på samma bugg?

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Jag har stött på samma bugg, men eftersom jag skriver allt viktigt i notepad (vana från att ha skrivit mycket på buggiga sidor genom åren) så har det inte oroat mig.
Jag har inte råkat ut för att buggen hänt och mitt inlägg inte postats.

anth

Vetefan
Jag har stött på det emellanåt, men det är väl en gammal bugg?

Min lösning:
- för dator: högerklicka på Forum" högst upp på sidan och välj "öppna i ny flik"
- för mobil: ha två rollspel.nu-fönster igång. Om det ena arbetar gå till det andra och uppdatera.
I bägge fallen kan man se om ens inlägg sparats ännu. Har inlägget sparats kan man avbryta fönstret som arbetar.

Jag vet att det inte är någon vacker lösning på problemet.

Sapient

Swashbuckler
För mig inträffar denna bug om/när jag använt "Förhandsvisa".

(Och "förhandsvisa" använder jag ffa när jag måste göra spoiler-taggar, eftersom jag vill kolla att de blir rätt...)

Och det spelar då ingen roll om jag trycker på "svara" från förhandsvisningen eller jag stänger förhandsvisningen och går tillbaka och trycker på "svara" från det vanliga formuläret - oavsett vilket så hamnar den i "Arbetar"-mode, men jag kan se att inlägget sparats korrekt om jag öppnar en ny flik och går in där.

Sapient

Swashbuckler
Jag kan lägga till ännu en omständighet under vilken den uppträder - om jag lämnar ett påbörjat inlägg öppet en längre stund (tex för att kolla en sak, hamnar på wikipedia, kollar en grej till, hamnar på artiklar om amerikanska inbördeskriget (Var den personen alltså släkt med John Imboden? Intressant....) och sedan kommer på vad jag höll på med och återvänder - då fastnar svaret i "arbetar"-buggen (men postas som det ska).