Nekromanti [BUGG] Lösenordsbyte

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
När man byter lösenord på forumet, så följer ändringen inte med till Joomla. Vilket ger den intressanta effekten att man inte kan logga in sig med det nya lösenordet...

Gardener

Champion
Jo, därför bör vi stänga av forumets lösenordshantering. Det uppstår ju även problem när man beställer nytt lösen via forumet.

krank

Gardener said:
Jo, därför bör vi stänga av forumets lösenordshantering. Det uppstår ju även problem när man beställer nytt lösen via forumet.
Jäpp.

Jag känner nog att fix av kontohanteringen öht bör vara nåt vi prioriterar. Problemet är att jag har så dålig koll, så teknikredaktör jag är, vilket betyder att det antagligen blir du som får göra't. Eller försöka lära mig hur man gör.

Gardener

Champion
Det handlar väl mest om att plocka bort alla länkar till inloggning och fälten för lösenord i mallarna för forumsystemet. Sen kanske det vore bra med en redirect från login-sidan till Joomlas login-sida.

krank

Gardener said:
Det handlar väl mest om att plocka bort alla länkar till inloggning och fälten för lösenord i mallarna för forumsystemet. Sen kanske det vore bra med en redirect från login-sidan till Joomlas login-sida.
Jupp.

Men, nu ska vi se... När man loggar in så vill vi alltså använda joomlas användardatabas som default?
Hur fixar vi så forumet också får en "håll mig inloggad"-kaka?

Men, någon form av punktlista dårå:
Forummallar: Plocka bort referens till inloggning, lösenordsbyte.
Forummenyer: Lägg till länkar till Joomlas inloggningssida, och till Joomlas
profilhantering. Dop om menygrejerna till logiska saker, t.ex att man
har en "profil" (joomla) och en "Forumprofil" (ubb-threads) eller så. Peka om länkar för registrering till Joomla.
Joomla: Skapa rätt kaka för att hålla användare inloggade på forumet också.
Joomla: Ställa in så Joomlas användardatabas är "primär".

Eller ska vi fortsätta ha registrering i forumsystemet med efter det sköta allt i joomla?

Gardener

Champion
Men, nu ska vi se... När man loggar in så vill vi alltså använda joomlas användardatabas som default?
Hur fixar vi så forumet också får en "håll mig inloggad"-kaka? <div>
Men, någon form av punktlista dårå:
Forummallar: Plocka bort referens till inloggning, lösenordsbyte.
Forummenyer: Lägg till länkar till Joomlas inloggningssida, och till Joomlas profilhantering. Dop om menygrejerna till logiska saker, t.ex att man har en "profil" (joomla) och en "Forumprofil" (ubb-threads) eller så. Peka om länkar för registrering till Joomla.
Joomla: Skapa rätt kaka för att hålla användare inloggade på forumet också.
</div> <div>
</div> <div>Det bör vara en bugg i JFusion-pluginet som inte sätter den kakan i forumet. Det skulle ju lösa sig om vi kunde wrappa forumet i Joomla...

</div> <div>
Joomla: Ställa in så Joomlas användardatabas är "primär".

Eller ska vi fortsätta ha registrering i forumsystemet med efter det sköta allt i joomla?
</div> <div>
</div> <div>Jag vet inte riktigt vad som händer om man sätter Joomla som primär i JFusion. Det bör nog testas först. </div>