Nekromanti Burning Wheel i Stockholm?

Arfert

Facit
Skulle vara intresserad av att testa Burning Wheel, finns det nån i Stockholm som är intresserad också? Kanske har spelat tidigare?

/Tomas

Storuggla

Champion
Jag är... uhm, intresserad. Har inte spelat det förut, men jag röker å andra sidan inte så det jämnar ut sig. Så jag kan inte spelleda, pga tidsbrist. Annars är jag intresserad. Bortsett från att jag inte lirat det förut, hatar äventyrare och inte har mycket fritid, dvs.

Storuggla, har tärningar och tre böcker

Jarl

Hero
Vi är en liten spelgrupp på tre personer som spelat en del BW. En tredjedel har dock svårt att få till tid som krävs för rollspelande, så vi andra två är lite tentativt intresserade... Problemet är väl främst att vi båda brukar vara rätt lata och slarviga som spelledare, samtidigt som vi är de som verkar komma att kunna reglerna bäst. Men intresset finns åtminstone, så det går ju kanske att snacka ihop sig om något.

Jarl

Hero
Äh vad säger du Ugglo, är du inte sugen på lite BW? :gremsmile:

Vad sägs om att spela i någon slags övärld, med olika härskare på varje ö som kämpar om makten över hela arkepilagen? Spelare med 4 lifepaths och inga alver?

Erik_N

Warrior
Samma här.

Största problemet är väl att utse en spelledare - jag har aldrig spelat BW förut, och känner mig lite tveksam till att ta på mig den rollen.

Erik_N

Warrior
Av allt att döma finns det ju tillräckligt med intresserade spelare i alla fall. Skulle vi försöka få ihop en Burning Wheel-fika någon dag och snacka ihop oss?

Jarl

Hero
Jag tycker det låter som en utmärkt idé, kom på någon bra dag bara så gaddar vi ihop oss :gremsmile:

Erik_N

Warrior
Fredag kväll? 18.00?

Lördag är jag i Uppsala, annars är de flesta dagar okej för mig.

nox

Veteran
BW:fika låter som en utmärkt ide.

Allt folk som är på och träffas nu på fredag klockan 18:00, säg vid pressbyrån, vid T-Centralen, uppgången mot sergels torg, kan väl säga att de är på här på tråden.

Erik_N

Warrior
Jag hoppas att fler än jag och nox kan, annars kanske någon kan föreslå en alternativ tidpunkt för att träffas. :gremsmirk:

Hellectrician

Veteran
Jag är oxå på att fika och snacka lite BW. Jag är den 2:a 1/3 av den spelgrupp som nippro nämnde btw, inte den del som har dåligt med tid utan den som i likhet med teh nipper är lat & slarvig spelledare... tydligen :gremgrin:

Jarl

Hero
Jodå, jag kan, även om sex är nära på lite tidigt (fast kanske nästan sent för fika, jag är å andra sidan dålig på fik här i stan...). Men 18 skulle funka, så jag är på åtminstone.

Storuggla

Champion
Njaaa. Nu har jag ju deklarerat att jag inte är intresserad, men det var när jag kanaliserade aftonbladet.se och talade lögn.
Min biff är haldan brist på tid, hat av äventyrare (vad fan är det för psykopater?) och att jag kommer passera T-Centralen massor av gånger under fredagen. Arbeit, you see ^_^

Storuggla, japansk graemlin?

nox

Veteran
Trevligt, trevligt, då syns vi alla imorgon då!

Och kom ihåg, att banga är att svika den svenska rollspelskulturen.

Yokiboy

Veteran
Hej Tomas.

Fick du ihop en grupp för att lira The Burning Wheel? Annars är vi just nu tre stycken grabbar (25-36 år) i Södertälje som ska börja lira det för första gången inom kort. Vi lirar just nu Dogs in the Vineyard, men har BW inplanerat som nästa spel vi ska testa.

Mvh,

Jocke