Nekromanti Burning Wheel på svenska

Christoffer

It's all pig.
Mje, inte riktigt så avancerat men jag är på gång att översätta roll-, duel of wits- och fight!-formulär. Så min fundering är:

Är det någon mer som skulle tycka att detta vore en bra grej att ha? Om så är ni välkomna att säga till så kan vi hjälpas åt med översättningen så det förhoppningsvis blir något vettigt som fler kan använda.

Jarl

Hero
Tror inte det är något jag skulle använda själv; att mixa engelska och svenska är inget problem för mig. Men det låter roligt med lite Kvicktänkthetsdueller och Slåss!-formulär, så go ahead :gremsmile:

Christoffer

It's all pig.
Jag vet ärligt talat inte om jag kommer använda resultatet heller, finns väl en viss risk att det redan är för många termer som är inarbetade och kommer gå före eventuella svenska varianter. Och vet inte om det egentligen är mycket av ett problem, snarare är det väl ett litet irritationsmoment. :gremsmile:

Men återkommer med en liten lista över termer som jag funderar kring. Än så länge är de knepigaste Steel, char-, die- och call-on traits (smidiga varianter där tycker jag var trixigt).