Är det någon som har erfarenhet av The Burning Wheel? Verkar vara ett jäkligt modifierbart system helt utan värld. Och det är ju spännande.
Det låter ganska spännande tycker jag. Hör av dig om det ramlar ner från hyllan nån gång...Men jag har som sagt aldrig spelat det, det är ett av de spel som sitter och väntar på en vacker dag...
Sascha?"Vi tar en snaps, två snaps - paff!"
Om det rör sig om Tim Hibbins östeuropeiske assistent är svaret ja.Sascha?"
Är det så han heter?
Ok.. Stöld!Okej, och nu kommer artha-reglerna in i bilden. Artha-poäng används för att slå mer tärningar, överleva när man ligger i koma och en massa mumsmums. Hur får man då artha? Jo, man agerar i enlighet med sina Beliefs, man bryter mot sina instinkter (att låta bli den där pajen alltså, det ger artha! men ingen paj) eller att använda sitt trait för att föra berättelsen in på ett oväntat spår. Detta verkar jäkligt intressant och se hur det skulle flyta i ett faktiskt speltillfälle.
Ja det betvivlar jag inte. Har ju läst en del såna spel som är tämligen antika, men det är ju tråden det handlar om.. .Principen i sig är ju lastgammal. Gurgeh var väl inne på det redan här , till exempel (i ett, vad jag tycker, mycket bättre grundtänk än det som angavs här (att låta bli att följa ens instinkter är ju inte riktigt samberättande - tänk vad meningslöst det skulle vara att läsa en Lucky Luke-serie där Luke ständigt låter bli att dra sin revolver bara för att få ihop en massa överlevnadspoäng - hela poängen med samberättande är ju att uppmuntra spelaren att agera i enlighet med ens rollpersons särdrag.))