Nekromanti Butting

PAX

Jordisk Äventyrare
Ok!

Ytterliggare ett i raden av "har ni något häftigt eller annorlunda att komma med" inlägg.

Har apkul på jobbet just nu så här kommer min frågeställning.

Det gäller företagsnamn. Häftigaste, korkade, roligaste eller what ever ni har sett, funnit eller känner till. Förutsättningen är dock att företaget verkligen skall existera. Gärna med en hemsida.

BUTTING - tysk firma som för oss är underleverantör i plåtarbete, rördragning mm... Men dessa killar måste verkligen ha problem med sitt företagsnamn på andra sidan Engelska Kanalen...

Black Clawson - hur jäkla coolt är inte detta namn! Lixom BLACK CLAWson. Företaget leds säkert av en undersåte till Satan själv. Tyvärr blev de uppköpta av Kadant...

Såja! Fram med fler namnförslag och en liten förklaring.

The_Gorger

Hero
Re: Butting (lite OT)

En polare till mig vars farsa är bonde har en finsk traktor av modellen "Bögballe". Jag trodde jag skulle dö av skratt när jag såg den på deras gård!

Vi P3-lyssnare har många gånger haft glädje av faktureringsbolaget "FaktAB"s namn. Liksom: "Hellå, wi ar faktab änd wi diil wit faktab tings".

En klassiker är när farsan var i USA och glatt skulle berätta att han gått på fackskola (nuvarade gymnasiet tror jag det innebär)

Apperopå engelskmisstag så är en annan klassiker (med tveksam sanningshalt) när morsan och hennes två norska kollegor var på John F. Kennedy flygplatsen, och var borttappade. Dessa herrar Aas (uttalas ås) och Söraas (sörås) fick höra: Can mr ass and mr soreass please come to terminal four.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Kuken och Fitta

KUKEN - japansk ventilationsfirma.

Honda Fitta, öh, Jazz, menar jag, är ju en annan klassiker.

Dewil

Storuggla

Champion
Nä, det närmsta jag kommer är Österrike-Ungerns lilla... alltså, Kejsaren av Österrike var även Kung av Ungern. Och det var jävligt noga med att han var både och, inte bara det ena. Så hans örlogsfartyg, bland annat, hette Kejserliga och Konungsliga Blah blah blah (kaiserlich und königlich). Men det är ju jobbigt att skriva ut i längden, inte sant? Så förkortningen blev.. K.u.K. Det gjorde att hajjade till lite när jag såg en bild på ett örlogsfartyg och såg att det stog kuk i fören...
Som sagt, inte mycket, men halvkul om man vill förolämpa den gamle kejsarens saker ("Jävla kukskepp!").

Storuggla, gräver ner sig igen

Ulfgeir

Swashbuckler
Stöldbegärliga skyltar

Finns ju här i "trakten" en ort som heter Grovare. Den skylten som stog 6 km från orten blev tydligen stulen så ofta att numera står det Grovare 7...

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Re: Stöldbegärliga skyltar

I Falun finns det en väg som heter Ryckepungsvägen. Kan inte vara roligt för de företag som ligger där att uppge sin adress.

Magnum_UBBT

Warrior
Re: Stöldbegärliga skyltar

Interkabel AB och Selecta AB ligger tydligen på den vägen i Falun. Har man mycket tråkigt och är lättroad kan jag tänka mig att ett samtal till 118 118 kan vara humor.