Snygga. Men rätt så moderna?
Om du vill ha lite synpunkter och förslag:
Jag antar iofs att det är betydligt lättare att göra tegeltak/skiffertak, men de flesta boningshus åtm. i byar hade ju vasstak och liknande, ganska länge.
I städer varierade det - jag vet att städer i Holland började ha krav på tegeltakpannor eller skiffer from. 1400-talet, pga. brandrisken, men jag tror inte att det var vanligt någonstans innan dess. (Möjligen i Italien och Grekland, där man ju hade kunskapen och tekniken redan under antiken.)
Trä var ju också rätt så vanligt takmaterial på byggnader, särskilt i norden. Det funkar ju iofs väl med de brunare byggnaderna på bilden.
Formerna borde nog vara mer varierade, för att ge ett mer medeltida intryck. (Jag antar att det är det du är ute efter?)
Hus bestod ofta av ett konglomerat av tillbyggnader och sammanbyggda uthus, vagnslider, stallar et.c. som försökte utnyttja ytan maximalt. (Även om vi sällan ser hus i det skicket idag, eftersom dessa mindre delar - ofta i sämre skick - har rivits med åren. Eller, som t.ex. i Stockholm, efter krav på bättre brandsäkerhet mot slutet av medeltiden.)
Vi har också exemplen från Visby och många handelsstäder på kontinenten, att där marken var dyr, så byggde man i smala men effektiva former (och på höjden, men det syns ju liksom inte...)
Jag skulle satsa på former som är mer "udda" för våra öron, och många "smådelar" som kan kombineras ihop i gårdskomplex (även i stadsbebyggelse).