Nekromanti byggnader....

glittersnus

Veteran
tja! jag tänkte att vi skulle snacka lite byggnader här =)...

1. tcker ni att "superweapons" ska va byggnader eller magier? (magier funkar typ som i magic. man lägger ut dom i spelet under sin tur och den gör vad den ska under den rundan sen e den veck).

2. vilka byggnader behövs? det blir väll kul om det är många?

3. ska en byggnad tåla mkt eller lite? det blir ju jobbigt om man först måste döda en försvarande arme och sedan paja en byggnad som tar typ 1000 rundor :gremsmirk:

4. ska man använda "hus" ? så man behöver ett hus för varfemte varelse?

5. tack om ni svarar =) ... hehe./jens

entomophobiac

Low Prep High Play
1) Vad sägs om att kalla dem utrustning och låta dem vara en kategori för sig? Jag tycker du borde köra som i mitt eviga exempel Dark Eden och blanda ihop alla korttyper i en hög. Att separera bla från bu och bä är ganska onödigt och blir lätt klumpigt. För att inte säga obalanserat när det är skillnader på olika lekar.

2) Hmm. Dela in dina varelser i kategorier och ordna sedan en byggnad för varje kategori. I Dark Eden (igen...), så har man resursikoner på korten. Där kan en byggnad kanske ge dig två Näring ikoner, medans en vanlig soldat kostar en Näring varje runda.

De resurser de har i DE är Näring, Bränsle, Råmaterial och Guld.

3) En byggnad bör tåla rätt mycket. Kanske lika mycket som, säg, fem stycken mediokra soldater. I Dark Eden (anar någon ett mönster?) är en vanlig soldat normalt en tvåa, medans byggnader normalt varieras i spektrumet 9 till 13.

4) Helst inte. Det blir mycket byggnader att kasta ut över verkligheten. Bättre med någon form av resurssystem som jag skrev i 2:an.

Sodivra

Champion
Spela Dark Eden!

glittersnus, om du vill lyckas med ett sådant här kortspel så tycker jag verkligen att du ska sätta dig in i det som finns.. Och det som finns är Dark Eden. Testa det för fanken.. Det kommer nog att hjälpa dig långt mer än alla våra råd tillsammans.. :gremwink:

entomophobiac

Low Prep High Play
pRe: Spela Dark Eden!

Spåra mina inlägg och förslag till honom så kommer du skönja ett visst tema...

Tack för att du verifierar detta tema :gremwink:

Sodivra

Champion
Re: pRe: ?

Spåra mina inlägg och förslag till honom så kommer du skönja ett visst tema...
Oh ja, jag har redan märkt det.

Tack för att du verifierar detta tema
Tja, här behövdes en uppmaning, tycker jag. :gremsmile:

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: var finns darkeden

jamen var kan ja då fåtag i det legendariska dark eden?
Det är här som nivån vettighet i mitt konstanta bjäbbande lyser med sin frånvaro... för Dark Eden har inte varit i tryck på flera år. Prova med eBay eller amazon - men om folk inte råkar sälja något just nu så kommer du troligtvis inte att hitta något heller. Tyvärr.

Annars är konvent ett bra alternativ. Ibland kan man hitta några högar gamla kort för en billig slant, och du behöver egentligen bara kort nog för två lekar för att prova det. Om ens det, om det bara är reglerna du är ute efter.

zuntona

Swordsman
Magic

Varenda kort i Magic är magier bara olika typer av magier ju.