Efter att ha drivit en extrem-episk kampanj i ett och ett halvt år står världsomvälvande händelser, enroma fältslag och ärkeonda monster och demoner mig långt upp i halsen och i samråd med spelarna har jag beslutat mig för att sadla om till byliv. Närmare bestämt till en ganska liten by i Soldarns skogar i närheten av bergen där rollpersonerna spelar byfolk.
Nå, min fråga är rörande soldarns kalender.
Om man tittar på reglerna för att ta rollpersons födelsedatum har man 12 månader, 4 veckor och 7 dagar. Detta skulle inebära att varje månad har 28 dagar och ett år har 336 dagar. Är detta korrekt eller finns det avikelser som i vår värld?
Vidare, som extrafråga så är alltid förslag på intressanta händelser som kan hända byn välkommna.
/Johan
Nå, min fråga är rörande soldarns kalender.
Om man tittar på reglerna för att ta rollpersons födelsedatum har man 12 månader, 4 veckor och 7 dagar. Detta skulle inebära att varje månad har 28 dagar och ett år har 336 dagar. Är detta korrekt eller finns det avikelser som i vår värld?
Vidare, som extrafråga så är alltid förslag på intressanta händelser som kan hända byn välkommna.
/Johan