Nekromanti Byta jobb?

Virocon

Swordsman
Hm... När man ska byta jobb i Eon av någon anledning, hur gör man då? Som om man är smed och man får ena handen bortkapad av en stygg tirak, vad gör man då? Vilka slag görs? Hur bedömer man framgången? Vilka reservmodifikationer
får man om man trots sitt handikapp fortsätter jobba som förr?
Eller om man är magiker med äckligt dålig Quadosh som vill bli "hel" igen. You name it!
Hur gör man?

/Ont i handen? Besök Sanaris vårdcentral på...

WolmerX

Warrior
Angående det där med Quadosh.
Om jag inte missminner mig så tog man bort den dåliga quadoshen genom att inte trolla på en tid (tror att det var en per år).

DjeVul

Warrior
Tänk på det att i Eon så springer man inte runt med papper om utbildning eller liknande för att kvalificera till jobbet. Man får helt enkelt visa vad man kan. Kanske som byråkrat i Jargien så kravs papper om utbildning och liknande. Men en smed som mister handen kan ju alltid ... tja... han har väl bokhållning, kanske sköta kassa eller någon sorts försäljning.

Det jag menar är att man får inga nya färdigheter och framgånsslag och så i spelet i sig. Där gäller det att lära sig och bli undervisad. Man gör ju inte en ny karriär som när man skapar figuren. Man får kvalificera med dom färdigheter man har...

Largoi

Warrior
Han byter väl inte jobb han tar snabbfärjan över till N2 och införskaffar en cybernetisk hand för sina surt förvärvade slantar...

Nej men man är ju inget direkt jobb i rollspel (iaf inte i mina ögon som det stog i det D&D'91(inte med de här orden kanske) Yrket man väljer är det man hade innan man började äventyra)
Med andra ord man har väl inget aktivt yrke utan man har ett föredetta yrke som har gett en de kunskaper man har just nu... detta är iaf min åsikt i ämnet

Jag är gud

Virocon

Swordsman
Re: Summering

För att svara allt på en gång så...
Ja, Quadosh kräver fullständig avhållsamhet från magi under ett år, och då får man inte ens öppna en dörr på magisk väg.
Angående cybernetiska händer så är det en helt okej idé, förutsatt att man hittar en teleportör till N2.
Till sist; förlorar man nu handen och man inte behöver papper och dylikt så väntar jag mig inte att liraren ska få fler enheter eller slå framgångsslag direkt, kanske i form av mästarbrev senare. Men ett nytt jobb är nog ganska viktigt om man inte vill svälta.
Så; Ska man låta personen skaffa ett nytt jobb direkt, efter passande inträdesprov?
Vilka extra modifikationer får man utan en hand?
Om man är i Jargien, vilka papper skulle krävas?
Ä det några slag utöver detta som jag bör använda?

Krille

Super Moderator
Ännu fler lösningar

* Skaffa ungar som kan försörja en (helst före olyckan inträffar).
* Gå till fattighuset.
* Gift dig rikt.

Över huvud taget är alternativ 1 det vanligaste: ungar är helt enkelt en slags medeltida trygghets-, olycksfalls- och pensionsförsäkring.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>