Nekromanti Byte av rollspel

G

Guest

Guest
Är det ett bra byta om jag byter bort Sagan om Ringen (rollspelet) tharbard, mot DoD5, spelledarskärm, mörkrets väktare, altors baksida,modulen till skärmen och Magilre.
Spelar inte SRR, men vet att det är värt rätt mycket.

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by astakask on 2001-09-19 22:19.</EM></FONT></P>

Rising

Vila i frid
Låter ok i mina öron [OT]

Jag tycker nämligen att Sagan om Ringen är rätt larvigt. (inte boken, men spelet)

Drakar är kul. Jag tycker det är ett ok byte. Hör med någon annan först, dock. Man kan inte lita på mig, jag har så konstig smak, nämligen ;^D

/Rising

"SL: Ur buskagen kliver det fram två alvkvinnor iklädda korta klänningar i löv och växter. De verkar fredliga, och vinkar fram er med händerna och visslar. De säger: 'kom, människor! Vi har något härborta som ni ... är ute efter!"

Spelaren: Meh, de där har ju inga tvåhandssvärd!?"

Riddaren

Swashbuckler
Beror helt på vad motparten anser, men själv skulle jag nog anse att modulerna till Sagan om Ringen är mer värda än DoD 5. Dvs åtminstone en modul till från DoD 5 skulle jag ta i ett sådant byte. Men det är ju upp till personerna ifråga.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Zizop

Swordsman
Jag håller med. DoD5 + 3 moduler är nog mer lämpligt byte. Jag tror att Tharbad är hyfsat ovanlig, så den tillsammans med själva spelet är värd motsvarande DoD 5 och 2 moduler, minst sagt. Själv hade jag aldrig bytat bort mitt SRR mot DoD 5... För jag vill ha ALLT - jag är som kakmonstret...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

Eksem

Champion
Jag håller med om att du ska spara dina Sagan om Ringen-prylar. De är både bättre och mer värda.

Skuggvarg

Hero
Man får väl se det ur en annan synvinkel också...visst är SRR-prylar lite lätt sällsynta, och därmed kanske värda en del, penningmässigt, men sen får man väl fråga sig om grabben tycker att det är värt att ha spelet kvar, ur samlarsynpunkt? Han kanske hellre vill ha ett spel han kan och vill använda? Bytet låter ganska okej, tycker jag, och eftersom han frågar oss om det är okej, så funderar han ju faktiskt på att byta. Om det känns rätt, så är det nog rätt...

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."

Zizop

Swordsman
I och för sig...

...men han kan ju kräva lite extra, eller hur?

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

Eksem

Champion
Re: I och för sig...

Grejjen är att Chronopia är väldigt lätt att få tag på billigt.

Mitt förslag är att han säljer SRR-sakerna och köper DoD6 istället.

Skuggvarg

Hero
Re: I och för sig...

Jamen, han kanske vill ha Chronopia, och inte DoD 6? Det finns mycket gott och ont att säga om varje version av Drakar och Demoner, och fast jag inte har sett så mycket av den nyaste versionen, kan jag nog säga att jag inte är helt förtjust i världen. Systemet vet jag inget om.

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."