Nekromanti CalCon, en sjuk konventsrapport..

Johan K

Gammal & dryg
Sådär, då är man nästan människa igen efter årets CalCon.
Åkte i vanlig ordning upp till Kalmar & dess konvent.. Fredagen ägnades väll mest åt att vara & jobba i SARZ & att träffa folk & fä som man inte träffat på ett tag. Stämningen sattes genast till statusen: Mycket mera mys & trevlig!
Dock under fredagnatten så fick folk för sig att må dåligt, mycket till & med! Gick & lade mig vid halv 3 på natten, klockan var lite efter 3, tror jag, så tyckte jag att det var lite väl mycket spring i salen. Fråga vad som hände & fick reda på at folk hade fått nån form av spy-sjuka.. Sådär lagom till at jag vaknade vid 10-tiden så frågade jag Sven(konvetsgurun på CalCon) hur många som gått i däck. Tydligen så hade de varit ett 10-tal som varit kassa..
Hursomhaver, lördagen fortsatte i stilla mak med lite spel & allmänt snack med konventarna där.
Fick även lite rollspel till livs, ett DoD Expert-äventyr blev det.. Tyvärr så blev det inget D&D med Fogge.. =/
Söndagen var seeeg! Just pga att man var sliten & att den förkylning som latent legat i kroppen fick för sig att bryta ut på riktigt & däcka en.. Men i övrigt så blev det lite spelande på söndagen åxå.

Summa sumarum, CalCon var trevligt iår igen !! Trotts att man kanske inte var på topp hela tiden.

Forumiter träffade:
* Fogge
* Arfert
* Kängtrollson

Duschar duschade: 2

Koppar kaffe druckna: För många..

/ Joahn K, som nästan är frisk idag & äntligen kan gå till jobbet imorgon !!

Botulf

Hero
Hälsade aldrig men känner ingen dig därifrån.

Hade det lite hektiskt då jag försökte trycka in så mycket det bara gick på spelschemat och ändå så missade man mist tre spel som man gärna hade spelat.
Testade rollspel blev Bortom, en D&D4 encounter med Fogge, de friformigaa spelen Midnight Black och Arcane Investigators, En tyvärr hastigt avbruten session av DoD Expert, och Star Wars Saga Edition med dungeon...ahem...spaceship-carwl =) . Tackar till alla spelldedare! Speciellt tack till ni som hade Bortom, Arcane Investigators och Midnight Black för riktigt bra och kul rollspelande och historier .

Johan K

Gammal & dryg
Lite OT här, men var det du som tassade iväg lite snabbt där på lördagkvällen när vi skulle lira DoD??