Nekromanti Calcon, en trevlig upplevelse !

Johan K

Gammal & dryg
Jaha, då har man varit & besökt Calcon då & vad kan man säga om det här konventet då..

Jag tycker att et har varit välldans trevligt faktiskt !! Åkte mest dit för att träffa folk i allmänhet & wrnu folk i synnerlighet. Speciellt skoj hade jag i brädspelsbaren där man träffade på kalcidis. Har nog inte haft så skoj på länge faktsikt som jag hade där. :gremgrin:
Självklart så vill man ju spela en en del åxå & det gjorde man ju lite åxå. Testade b.la några mer eller mindre mysko spel i brädspelsbaren.
Vad sak man säga mer...
Som sagt, det var mycket trevligt konvent med mycket trevligt folk, trevliga spel överlag.
Så jag kommer ABSOLUT att åka dit igen !!

/ Johan K, fortfarande lite småtrött efter helgens bravader...

Hartland

Warrior
Argh! Hrem, jag menar trevligt....

Om inte min kompis hade försovit sig i ca 2.5h :gremmad: så kanske jag hade orkat titta in jag med... :gremfrown:

Kommer dock nästa år om jag då för tillfället har permis från lumpen...

/Hartland - lat ålidhemmare... men vem är inte det? (lat inte ålidhemmare =p)

Feuflux

omjonasson.se
Men jag var inte där

Men om jag inte har massor att göra i Linköping i början av nästa år också så tittar jag nog in då...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jo, det var trevligt. På tre dagar hann jag med två rollspelspass, två små lajv (WoD- respektive Eon-baserat) och ett flertal småspel. Allt som allt mycket trevligt att träffa ltie nytt folk och testa nya spelsystem, även om det var lite synd om min vän Samuel som först dök upp idag, då de flesta tycktes ha åkt hem.

kalcidis

Hero
Selassie I calling Calmare Convention

Även om jag var bunden för det mesta vid brädspelsbaren, där jag demonstrerade spel från Midgaard Games, så hann jag med att träffa endel forumiter och spela lite spel. Grymt trevligt var det.

CalCon-listan 2003 av Ras Joakim Selassie Kalcidis Levi:

top3-spel:
*Carcassone
*Mutant Lego - Medeltid
*Western figurspelet

top3-toaletter-att-kissa-vid:
*omklädningsrummens
*entredörr nummer 2's
*den som var bredvid lokalen

top3-händelser:
*att vinna i jättesvåra spel mot nybörjare som inte kan spelet
*att se en tjej vid konventet
*...och att se hennes syster

top3-dåligheter:
*att rollspelsvärlden endast verkar bestå av (om man bortser från de svenska stora spelen) vampire schmampire, D&D schm&D respektive White Wolf Schmite Schmolf och Wizards of the Coast Schmizards of the Schmoast. Det är nästan det enda som syns i affärerna nämligen (liten jah blessing till Golem.se för att de hade västmark och svenil).
*det var lite tunt med folk och många luktade konstigt (and we ain't talking sweat)!
*jag hann inte med att spela något rollspel

top3-skägg:
*Johan Ks. BADASSSS
*Pers (han arrangerade blood bowl och hade ett mysappeal på sitt skägg)
*en kille som jag smög på som hade världens finaste skägg. Det såg pälsigt ut och han såg lite ut som en hamster i ansiktet. Han var sååååååå soft.

top3-läsksorter-konsumerade-under-konventet:
*hallonsoda (tack för tipset johan!)
*coca cola
*mjölk

top3-karaktärer:
*Onkel Tom i Western figurspelet.
*Tarzan i Quicksand
*Schmaragorn i Schmunchkin (jag vann spelet genom att fuska! finns inget bättre än att vinna med fusk.. ska jag börja göra oftare)

forumiter jag träffade:
*bobby_schmagikern
*Johan K
*fogge
*han som skapade daimonion.. glömde nicket.. Men han heter Jan-Selassie-Erik
*Gillbringarna

top3-konstiga-smaker-i-munnen:
*tuggade på en penna jag hittade längst ner i min väska
*kioskens apelsinjuice.
*tandkrämen i min storebrors lägenhet... å andra sidan borstar han alltid tänderna hemma hos mina päron.. och tandkrämen varken kändes fräsch eller särskilt hälsosam.. skulle inte förvåna mig om jag råkade använda hans salva för eksem.

top3-öknamn-jag-gav-och-använde-på-folk-jag-knappt-kände:
*biffen
*snoken
*Eddie Murphy (hade murphy varit vit så hade han antagligen sett ut som den killen)

top3-spel-jag-kom-på-själv:
*

top3-spel-jag-kom-på-själv-som-var-värdelösa:
*sten och påse
*sax och sten
*sax och påse... grundmodellen var bra som den var och behövde ingen streamlining

top3-meningar-under-konventet:
*"Vem var det som var dvärg av er?" (sägs av en kille i munschking vars grupp består av 2 killar på 3 meter och en grabb som måste ha varit kortare än mig dvs. under 1.67)
*"har ni tänkt på att coca cola nästan är samma sak som pepsi?" ja, vad fan ska man säga?
*"hahahahaha! Jag undviker han avsågade hagelgevär perfekt" en liten kille skrek det under western och jag misstänker att han missat att DoD-perfekta slag inte är samma perfekta slag i Westerns-regelsystem

top3-anledningar-för-mig-att-sluta-skriva:
*jag har inte skrivit något av intresse senaste 40 raderna
*behövs inte särskilt många flera anledningar faktiskt.
*....

konventet får betyget:
<font size="6"> [color:\\"red\\"] B- [/color] </font size>

Johan K

Gammal & dryg
Yepp, där har vi den fullständiga listan... =)

Yepp, en klart diger lista av mer eller mindre trevliga trevligheter !!
Känns ju som en självklarhet att man lär dyka upp dit nästa år igen.

/ Johan K, som ser ifram imot nästa konvent..

Johan K

Gammal & dryg
Låter ju bra !!

man kan ju alltid hoppas att du & andra forumiter dyker upp ju !!
Annars så lär jag nog dyka upp på Gothcon & med all säkerhet så lär jag dyka upp på Sydcon

Troberg

Sinister eater
Re: är mjölk en läsk?? [nt]

Japp, om du kör den i en soda stream (finns de längre?). Inget som rekommenderas dock, ni kan inte ana hur mycket kolsyrad mjölk kan skumma!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Det är inte gott. Försök dig inte på det.
Vad "läsk" innebär vet jag inte, men någon regel från EU eller liknande torde reglera det.

Krille

Super Moderator

"Vad "läsk" innebär vet jag inte"

"Läsk" kommer från "läskande dryck", eller om man så vill, törstsläckande dryck. Det blev sammankopplat med kolsyrade drycker på grund av Kalle Anka, där termen "läskeblask" uppfanns för drycker i Cola-liknande flaskor med bubbligt innehåll, och därefter förkortades de till "läsk".

Troberg

Sinister eater

Hur smakar det då?
Vet inte, det blev bara bubblor över hela diskbänken av alltihop.

och MÅSTE en läsk innehålla kolsyra för att vara en läsk?
Kolsyra, vatten och socker. Allt annat är pynt.

Troberg

Sinister eater

Vad "läsk" innebär vet jag inte, men någon regel från EU eller liknande torde reglera det.
Ge dig inte fanken på det. Det är mycket som har missvisande namn med EUs goda minne. Jag har till exempel hört rykten om att det inte finns frukt i fruktsoda. Glöm dessutom inte att enligt EU's definitioner så är moroten en frukt (Eftersom portugiserna gör marmelad på dem och marmelad kan bara göras av frukt i EU. Någon som kan hitta på ett recept på traditionell svensk aborremarmelad?).