Precis, men jag tror att det är det och du menar väl inte att jag ska sluta ha en åsikt med motiveringen att eftersom jag inte vet vad som händer via PM så ska jag inte tycka något.Varningar och tillsägelser framförs vanligen via PM och du (och andra icke berörda parter) kan därför inte se om något är »fritt fram« eller ej.
Ok, men då kan du alltså ge dig på Caligula utan att det egentligen får några större konsekvenser. Om du håller ditt påhoppande på en rimlig nivå och i lagom stora intervaller så kan alla andra på forumet kan njuta av din mobbing medan du på sin höjd får en smäll på fingrarna. En smäll som ingen vet om förutom du och den moderator som utdelar den.Policy.
Du kan alltså jävlas med Caligula ett antal gånger innan det är dags att sluta? Allt medan han framställs som något i freakshow. Det går alltså att gå rätt hårt åt en enskild användare medan ni sitter och räknar varningar och smällar på fingrarna. Är man flera, som i det här fallet, så kan det bli riktigt hejigt.Smällar på fingrarna bokförs. Flera smällar på fingrarna resultar i en varning. Flera varningar resulterar i en avstängning.
Så rent konkret innebär det om Walium eller Eksem är taskiga mot vilken person som helst på forumet igen så är det ajöken-good bye som gäller?Två. Sedan är det ajöken-good bye som gäller.
Systemets uppgift är väl förhindra att det skrivs orättvisa och taskiga saker om andra användare? Om det skickas PM i det tysta och de oschyssta inläggen får stå kvar så lever ju angreppet på personen kvar. När jag ifrågasatte det så fick jag till svar "Policy". Istället för att förhindra den ganska ogenerade mobbingen så väljer moderatorerna att följa sin "policy". Likförbannat så står inläggen kvar. Fungerar då policyn? Nope, men ändå följs den.Här förstår jag inte riktigt vad du vill säga. Vad menar du att syftet med systemet är?
Det är ju bra. Ändå står ett inlägg kvar där Caligula framställs som en blonderad, halvsnuskig lunarstormslurkare som aldrig inser att han har fel. Dessutom i ett sammanhang där han uppfattas som en form av attraktion på forumet. Kom och se elefantmannen, ungefär. Okommenterat från admin och moderatorer.Folk brukar skärpa sig när de blir varnade.
Det här är helt klart ett påhopp mot de personer som faktiskt är blonda, halvsnuskiga och som använder sig av lunarstorm. Och är det verkligen så som du bäst beskriver Caligula så bör du själv tänka om innan du försöker framstå som en person som vill försvara andra.framställs som en blonderad, halvsnuskig lunarstormslurkare som aldrig inser att han har fel.
Som löd:Sedan fick jag en unken smak i munnen när jag läste Eksems inlägg här: Länk
Jag gjorde en tolkning av Eksems inlägg. Mina personliga åsikter om Caligula behåller jag för mig själv i det här läget. En närmare granskning visar dessutom att du i min tolkning kan byta ut blonderad mot brunbränd.Det här är helt klart ett påhopp mot de personer som faktiskt är blonda, halvsnuskiga och som använder sig av lunarstorm. Och är det verkligen så som du bäst beskriver Caligula så bör du själv tänka om innan du försöker framstå som en person som vill försvara andra.
För tydlighetens skull så ska jag säga att jag inte hade som uppsåt att enskilt kritisera moderatorerna. Det var mer ett ironiskt inlägg angående ett fenomen som jag tycker mig kunna se här på forumet. Eftersom ni var kvickast att svara så kan det säkert uppfattas som ren kritika av ert arbete. Överlag anser jag inte att moderatorena här gör ett speciellt dåligt jobb, tvärtom.Missförstå mig inte. Jag tycker det är bra att vi får kritik och att systemet ifrågasätts med jämna mellanrum. I slutändan tror jag nämligen att det leder till utveckling och förbättring.