Nekromanti Call Of Cthulhu

PAX

Jordisk Äventyrare
Finns det någon svensk hemsida som är inriktad på CoC ? Kan det vara av intresse att bygga upp en CoC-sida om det inte existerar någon? Kanske en sida som är mer skandinavisk inriktad, fast skriven på engelska för en bredare publik?

/Patrik - I´ve never felt better...

KaGGe

Veteran
ja efter ett tag så kommer jag nog att slänga upp min egen lilla sida som #1 är en scenario bank för CoC men även sl tips m.m

Palpatine

Veteran
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
De få sidor jag hittat där COC omnämns på svenska har tyvärr haft en del problem. Antingen att de uppdaterats väldigt sällan eller att de varit (ursäkta uttrycket) usla. Så skulle du skapa en egen lovar jag att besöka den med jämna mellanrum.

Att skriva sidan på engelska skulle nog vara en god idé. Du skulle kanske kunna öppna upp för en cthulhuoid turistström bestående av vansinniga kultister och andra knäppskallar. Du kanske kan få statligt stöd...man vet aldrig. /images/icons/smile.gif

Mitt för tillfället enda försök att få sverige mer öppet gentemot Lovecraft ligger just nu på novellsidan där det legat ett bra tag. All kritik mottages med tacksamhet.

-Jonny