Re: Call of Cuthulu
Beror helt på vad ni är ute efter.
Vill ni ha klassiskt Cthulhu, där allt är livsfarligt och ni alla förr eller senare blir galna och/eller uppätna, kör på klassiska Call of Cthulhu, från Chaosium.
Vill ni spela mer detektivmysterier där mysterierna visar sig djupare än ni någonsin önskat att de skulle vara, spela Trail of Cthulhu från Pelgrane Press - det har även stöd för viss nivå av "pulpigt", alltså cinematiskt, spel.
Vill ni köra full pulp, där ni modigt svingar er över kultister i ljuskronor et cetera, kör Realms of Cthulhu. Till det sistnämnda behöver du dock (TROR jag - rätta mig gärna, någon!) köpa till systemboken för Savage Worlds, vilket kan vara avskräckande.
För andra världskriget låter det som att ni är ute efter skräck, osäkerhet, skyttegravsfeber och inte är väldigt rädda om karaktärernas mentala eller fysiska hälsa - då skulle jag rekommendera det första alternativet, Call of Cthulhu. Det är dock inte ett väldigt förlåtande system, så se till att dina spelare är medvetna om det och accepterar att saker KAN gå fel, ÄVEN om de gör rätt.
Utöver 20-30-tal och nutid, så finns det även regelstöd för Victorianska England (Cthulhu by Gaslight), medeltiden (Cthulhu Dark Ages) och romarriket (Cthulhu Invictus). Se'n är det förstås bara er fantasi som faktiskt begränsar - de Gamla har alltid väntat. Och stjärnorna vandrar alltid mot de rätta positionerna...