Nekromanti Caprica (TV-serien)

Organ

Out of time, out of mind
Caprica är en spin-off från TV-serien Battlestar Galactica och utspelas ett femtiotal år innan. Caprica premiärvisades för ungefär ett år sedan. Nån som sett den? Är den bra?

/Anders

Gardener

Champion
Jag gillar den, även om den är nedlagd nu, till förmån för kommande Blood and Chrome som utspelar sig under första Cylon-kriget. <div>
</div> <div>Serien har dock en helt annan känsla gentemot Battlestar Galactica. Och den är ganska splittrad. Istf gritty desperation så är det glättigt. </div> <div>
</div> <div>
Det är både familjerelationer (inom och mellan sådana), gangster/maffia-uppgörelser, företagskonspirationer, terrorist/religiöst krig samt en skopa teknobabbel och VR. Alla delar är ganska bra, dock håller ingen samma höga klass som BG, och det blir som sagt ganska splittrat. Den försöker vara alldeles för mycket.En klar favorit är underground-noir-VR-spelet med den odödliga VR-spök-tjejen som sparkar arsle. Och Cylon-roboten med en osäker, klumpig 16-årig tjej inuti. Det har gett en hel del balla scener.
</div>

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag tappade intresset efter halva säsongen. Det var för många historier som kändes ointressanta. Framförallt var sektens syfte alldeles för oklart. VR-världen och tjejens historia var behållningen, men resten var helt ointressant.

Jag älskade verkligen Battlestar Galactica, och hur mycket jag än försökte att älska Caprica så blev det aldrig lika gripande som BG.

Så nej, Caprica var inte något jag gillade alls faktiskt.

Ser ifram mot Blood and Chrome dock!