Nekromanti Carrie Fisher RIP :-(

Minimoni

Homelander
Är grymt sorgsen nu, det är som jag har kännt de centrala figurerna i Star Wars hela mitt liv och de ska inte dö. Alla mina barndoms och ungdoms idoler dör jävligt snabbt nu, Alan Rickman, Terry Pratchett och nu Carrie Fisher. Trots att jag uppenbarligen inte var personligt bekant med Carrie Fisher så är sorgen enormt stark. Hon var Prinsessan som störtade ett ondskefullt imperium och en av mina absolut största idoler under hela mitt nördliv.

Mycket sorg nu :-(

zonk

muterad
Fan va trist.. =( 2016 har verkligen varit ett jävla år

Lukas

Mannen i Gult
Jag känner en stor störning i kraften,
Hon var verkligen en av mina barndomsikoner, och hon har i sin öppenhet om sina privata problem lyckas hjälpa mig acceptera mina egna. Hon gjorde det okej att må dåligt genom att öppet visa att även Hollywoodstjärnor kunde göra det.
Av alla dödsfall vi haft i år är det här utan tvivel det som slår mig hårdast.

Om inte Star wars episod VIII blir tillägnat henne så kommer jag bojkotta alla Star wars filmer som disney någonsin gör.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lukas;n214893 said:
Om inte Star wars episod VIII blir tillägnat henne så kommer jag bojkotta alla Star wars filmer som disney någonsin gör.
Med en "For Carrie Fisher"-text, gärna det. Men jag tycker inte att Leia behöver vara med i fler filmer. Att se en zombie-uncanny-valley-leia* ser jag snarare som ett hån i det här läget...

*som den där i Rogue One, alltså.

Rhodryn

Hero
Oerhört tråkigt att hon har gått bort. Som de flesta av er så har även jag vuxit upp med henne. Och jag kan inte så där på rak arm ens säga exakt när filerna och hennes karaktär kom in i mitt liv... kan inte minnas ett tillfälle där jag såg Star Wars för första gången... de filmerna, och hennes karaktär, har liksom bara funnits i mitt liv så långt tillbaka som jag kan minnas... de har bara liksom alltid funnits där.

En ikon som inte kommer bli glömd helt klart.

Lukas

Mannen i Gult
krank;n214944 said:
Med en "For Carrie Fisher"-text, gärna det. Men jag tycker inte att Leia behöver vara med i fler filmer. Att se en zombie-uncanny-valley-leia* ser jag snarare som ett hån i det här läget...
Vad jag fattat hadde hon redan filmat hela sin roll för nästa film, Så det är först episod 9 som zombie-leia blir en aktuell fråga, men ja jag håller med dig, jag hoppas vi slipper det.

Zadrith

Hero
Lukas;n214968 said:
Vad jag fattat hadde hon redan filmat hela sin roll för nästa film, Så det är först episod 9 som zombie-leia blir en aktuell fråga, men ja jag håller med dig, jag hoppas vi slipper det.
Jo, episod VIII är färdigfilmad. Jag håller med er om att det blir fel med en låtsasleja i IX men å andra sidan vet vi ju inte om hon har en central roll i handlingen som ska fortsätta in i den filmen så man kanske måste ha med henne på något sätt för att det inte ska bli konstigt.

JJoghans

Regelknackare
Vad framtida filmer beträffar så kan de fixa henne i 3D. Rogue One har visat med all önskvärd tydlighet att tekniken är så pass förfinad att det är görbart, så jag ser det inte som något större problem.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dazumal;n214977 said:
Rogue One har visat med all önskvärd tydlighet att tekniken är så pass förfinad att det är görbart, så jag ser det inte som något större problem.
Om du menar att Rogue One visar med all önskvärd tydlighet att det fortfarande inte går att skapa människor i CGI utan att få en stark Uncanny Valley-effekt så håller jag med... Det är absolut görbart att skapa människor som ser ut som slem man hällt ner i färgade kondomer.

Det är därför jag hoppas att de låter bli några år till.

Bolongo

Herr Doktor
Inte för att vara morbid, men en CGI-Leia på lit de parade skulle kunna funka. Men de får låta henne avlida offscreen i så fall.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Om Leia nu inte redan är borta ur bilden när VIII är slut, så kan hon ju dyka upp som hologram i IX. Det är så de skulle ha gjort Tarkin tycker jag.

/M