Nekromanti Carwelan

Ymir

Liten kantbaron
Re: Su'nai Carwelan?

...fanns inte då. Carwelansvärdet är ju uppkallat efter just Carwelan, så att säga. Men det är klart, det är kanske stridskonsten med...

- Ymir, spekulerar

Tavili

Veteran

Hade för mig svärdstypen döptes om till Carwelan för att hedra hans minne. Det intrycket fick jag iallafall när jag läste i Alver. :gremconfused:

Fred

Veteran

Vad jag vet så var han den förste som hade den typen av svärd och att den sedan döpdes efter honom..

Tavili

Veteran

Nope enligt Alver var det Sanari som använde det från början, Carwelan gjorde det bara berömt. Tänker stå orublig i min åsikt tills Krille slår mig på fingrarna och säger jag har fel :gremgrin:

EREDON

Veteran

Carwelan var den första alven att svinga "Carwelan" svärdet men det är ganska stor skillnad på Carwelans "Carwelan" svärd och dom vanliga.
Carwelans svärd var magiskt och Carwelan hittade svärdet i en gravkammare.
Jag vill helst inte avslöja något speciellt eftersom det står i legender och hemligheter men jag kan ju säga att man skapade det för att stå emot xinu och hans inkarnater.
Jag inte var det finns nu men vill gärna få reda på det eftersom jag tänkt använda det i ett äventyr.

Phelan

Hero
Ehhmmm... (OT)

Jag vill helst inte avslöja något speciellt eftersom det står i legender och hemligheter men jag kan ju säga att man skapade det för att stå emot xinu och hans inkarnater.
Men om du inte vill säga något ska du ju inte avslöja själva grejen!!! Tomte...

- Phelan

Pendragon

Swashbuckler
Re: Sunai Carwelan? (NT)

Det blir relevant först om/när man hittar Carwelan och ber honom lära ut den... :gremwink:

Annars duger nog Sunai Conornin tills vidare.

Lill Troll

Veteran

Med tanke på att du inte ville avslöja för mkt tycker jag att det är lite roligt att du avslöjade allt :gremgrin:

Mer relevant nu. OPm du vill använda det i en kampanj, bestäm var det finns att hämta :gremwink: det enda nån vet om var Carwelan har gömt svärdet är att ingen vet. Kanske vandrar han omkring där uppe i bergen nånstans å väntar på att tiden ska komma för att använda svärdet på "rätt" sätt.

Mer om Carwelan svärdet; Svärdstypen döptes efter Thism-hjälten carwelan's svärd, men skapades av en Léaram-smed. Därför bråkar Thism och Léaram om vem som har rätten att kalla carwelan "sitt" svärd.