Nekromanti Carwelansvärd och Soldathuvuden...

Hejsan!
Min rollperson Aralion (igen), har den förmågan att hantera två Carwelansvärd, och han hanterar dessa med en enorm skicklighet. Men så har han ett MÄKTIGT svärd, som används i krig....gissa vilket alvsvärd jag talar om??? =))
*Kort betänketid*
Ja just det, Lyfalisvärdet, detta svärd har uträttat stordåd. =)
Men det är också det svärdet som jag dräpte en som jag trodde var MIN kompis, men som visade sig vara välda rutten, det är nämnligen så att Jargien står inför undergång i vår episka kampanj, eller "vår", jag menar min rollspelsledare's kampanj, och VI måste göra vårt yttersta för att rädda Jargien vilket vi självfallet gör. Men så kom vi till att ett uråldrigt monster, en Golem väcktes till liv, skapad av ren onska i tidernas begynnelse, dräpt av präster från Jargien. Men återuppväckt av ett antal "faktorater", men vi många av Jargien's förkämpar, dräpte detta onda ting. Men min "vän", Cirefalier'n Ezharin, svek oss, och då vi skulle spränga bron som Kiagaturmo som monstret på 10 meter hette, så fick han vår plan att misslyckas, nästan ialla fall. Han skar av repet där bomben satt, men med ett mycket hjältemodigt kast lyckades Sigryn Alliandilen, kasta en fackla mot bomben, och hon blev tvungen att slänga sig ned i floden. Men vi fick monstret på fall. Och det dräpte vi med specialvapen. Sedan tog mitt Lyfalisvärd över, han hade ju en Cirefalier, som han NU Skulle ta itu med. Och Sigryn instämde, eftersom att HON också var en väldigt god vän med Ezharin. Ezharin's patetiska försök att komma undan med livet i behåll var: "Jag fick två val, ett var att inse att den mörka sidan var mycket bättre och få överleva och därmed gå med Balamor då Aralion dräpte honom till sist, eller DÖ", och jag valde livet"....han proklamerade också att VI skulle ha gjort samma idiotiska sak jag och Sigryn om vi ställdes inför detta val. Detta fick oss att se rosenrött, Sigryn och jag höll ett rådslag om vad vi skulle göra med förrädaren. Och de kom fram till att jag skulle få den äran att leka Bödel. Och det gjorde jag. Ingen pardo till Ezharin alls.
Orsak till detta: Han ville inte att Jargien skulle klara sig undan denna svåra tid. Och att HAN smutskastade Daak...Den ende guden...."The one and only"

Per "fanns det verkligen båtar på medeltiden" Lundmark, alias Aralion Ravathon.... (observera att då jag sade detta klassiska citat så var jag inte gammal alls, typ 14 år". Och tänkte mig inte för. =)

Storuggla

Champion
Okej... [ANT]

"Men min "vän", Cirefalier'n Ezharin, svek oss, och då vi skulle spränga bron som Kiagaturmo som monstret på 10 meter hette, så fick han vår plan att misslyckas, nästan ialla fall"

Ett monster på 10 meter? Uh, hur gick det? Alltså, dräpte ni monstret eller inte?

Storuggla, lätt förvirrad av texten

Hamsterbane

Veteran
Re: Okej... [ANT]

Ett monster på 10 meter? Uh, hur gick det? Alltså, dräpte ni monstret eller inte?
Inte ens jag (spelar Sigryn) är oförvirrad av allt det den gode Aralion skriver :) Det här skulle passa bättre i novellform, Aralion :)

Monstret var känsligt för vatten, alltså försökte vi locka upp det på en bro som vi tänkte ha sönder. För att göra detta skaffade vi med en massa besvär krut från fyrverkeriraketer och fyllde en kista med det och åstadkom på så sätt en bomb. Den applicerade vi på brons undersida, just den bro som vi visste att monstret skulle passera. Tanken var sen att en person skulle hänga på undersidan av bron i ett rep och tända på stubinen för att sedan hoppa ner i vattnet och ta sig upp längre bort, så att bron sprängdes just när monstret var på den.
Problemet var förrädaren Ezcharin (som tidigare av vår ärkefiende fått valet att bli ond samt återuppstå eller förbli död) som skar av repet som påtändaren hängde i strax innan monstret var framme. Denne föll ner i floden, och efter en massa hjältemod som jag inte orkar gå in på nu men som inbegrep folk som ensamma störtade mot monstret för att få det att stanna kvar på bron och folk som försökte kasta brinnande facklor på stubinen för att tända den, sprängdes bron när monstret var på väg av, så att monstret föll raklång på marken.
Med magiska svärd som vi fått av våra uppdragsgivare kunde vi därefter hacka ihjäl tiometersmonstret, och rädda kejsar Jargus krona som var dess drivmedel.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Okej... [ANT]

Han verkar vara ett riktigt energiknippe den gode Aralion. Visst märks det att han tycker rollspel är kul. :gremsmile: