Nekromanti [Celest]Vilka xenos får era hjärtan att ticka!

Cassius

Hero
Jag tänker också att man ska använda möjligheten till att gå bortom våra egna föreställningar och våga ta ut svängarna. Det är därför det är tråkigt med djurbaserade rymdvarelser. Det fungerar med vissa men ta katter eller hundar. Det är töntigt för att det är så enkelt.

God45

#PrayersForBahakan
Ingen, jag menar ingen behöver någonsin rymdkatter.

Kan man tänka sig att ha sex med personer av rasen så är det en dålig utomjordisk ras.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag gillar när man tar ett koncept och ser vad det tar vägen. T ex om en ras har telepatiska förmågor, hur ser deras samhälle ut och hur har det påverkat övrig evolution.

Annars gillar jag koncept som raser som har nån symbiotisk relation och raser som är följden av ett medvetet genetiskt arbete för en viss uppgift, men som nu slagit sig fria från sina forna herrar eller övergivits och måste anpassa sig efter den nya situationen.

Borger är nice också.

Cassius

Hero
Ond bråd död said:
Jag gillar när man tar ett koncept och ser vad det tar vägen. T ex om en ras har telepatiska förmågor, hur ser deras samhälle ut och hur har det påverkat övrig evolution.
Det är så jag försöker tänka och att låta rymdvarelserna vara lika olika som vi.

Krille

Super Moderator
Recca said:
Jag håller inte med om dina rasförslag heller. Framförallt gillar jag inte de fyrarmade kvinnorna med stora bröst som jag av någon anledning föreställer mig vara blå (Shiva?).
Det här är klichéer som finns i science fiction. Rollspelet Shatterzone har en ras (Kestarian) som är exakt så där, och Star Wars expanded universe har ett par som är väldigt liknande. De brukar dock inte vara blå.

Just det där exemplet handlar mer om att lyfta fram de fyraarmade utomjordingarna när de görs dåligt - som just Kestarians. Det är alltså mer satir än ett allvarligt förslag.

Och som sagt var, saker är klichéer för att folk gillar dem, inte för att Recca gillar dem. Vi pratar statistik, inte smak.

God45

#PrayersForBahakan
Krille said:
Recca said:
Jag håller inte med om dina rasförslag heller. Framförallt gillar jag inte de fyrarmade kvinnorna med stora bröst som jag av någon anledning föreställer mig vara blå (Shiva?).
Det här är klichéer som finns i science fiction. Rollspelet Shatterzone har en ras (Kestarian) som är exakt så där, och Star Wars expanded universe har ett par som är väldigt liknande. De brukar dock inte vara blå.

Just det där exemplet handlar mer om att lyfta fram de fyraarmade utomjordingarna när de görs dåligt - som just Kestarians. Det är alltså mer satir än ett allvarligt förslag.

Och som sagt var, saker är klichéer för att folk gillar dem, inte för att Recca gillar dem. Vi pratar statistik, inte smak.
Om vi pratar statistik vill jag se siffror. Annars är allt det här en smakfråga och då kan alla med en se att de är en ganska usel ras.

Inte lika usel som kattmänniskorna som behöver dö i en eld, men ändå ganska illa.

Cybot

Mest spelbar
Recca said:
Det var den sämsta regel jag läst.
Risings regel har lite mer djup än så, men överlag är den en bra regel.
Om du inte kan skapa dig en tillräcklig relation till rasen för att tycka att den är sexig så är det en dålig ras för att den inte engagerar.

Eller för att skriva om det lite, kan du inte relatera till en ras på något annat plan än våld så är det ett monster och inte en ras. Av detta följer definitionen att en Ras är någonting du kan skriva fanfiction-erotika om.

Krille

Super Moderator
God45 said:
Kan man tänka sig att ha sex med personer av rasen så är det en dålig utomjordisk ras.
Nja. Det är en ras som man kan känna empati och attraktion till och det är faktiskt ingen dålig sak, i synnerhet om man ska gestalta dem.

God45

#PrayersForBahakan
Krille said:
God45 said:
Nja. Det är en ras som man kan känna empati och attraktion till och det är faktiskt ingen dålig sak, i synnerhet om man ska gestalta dem.
Nej, trams. Empati har väldigt lite att göra med om man vill sticka sin penis i något.

Ond bråd död

Swashbuckler
På fantasyraser kanske det funkar med den regeln, men i sci fi så vill jag helst ha rätt så alien raser och inte bara som i Star Trek där raserna har en lite skrynklig näsa eller spetsiga öron.

Edit: Men Rising kanske menade spelbara raser och då är det ju lite annat.

Recca

Femme Fatale
Krille said:
Recca said:

Eller så är det som med brädspel. Folk spelar kassa brädspel för att de inte vet bättre, inte för att de dåliga brädspelen faktiskt är bra.

Recca

Femme Fatale
Cybot said:
Recca said:
Det var den sämsta regel jag läst.
Risings regel har lite mer djup än så, men överlag är den en bra regel.
Om du inte kan skapa dig en tillräcklig relation till rasen för att tycka att den är sexig så är det en dålig ras för att den inte engagerar.

Eller för att skriva om det lite, kan du inte relatera till en ras på något annat plan än våld så är det ett monster och inte en ras. Av detta följer definitionen att en Ras är någonting du kan skriva fanfiction-erotika om.
Det känns som att det blev aningens bättre men ändå ganska dåligt. <.<

Cassius

Hero
Jag skrev en novell nu när jag hade tråkigt om en "rymdvarelse". Tog tio minuter så jag ber om ursäkt ifall det är massa stavfel och särskrivningar.

Gasten på Shun

Dom var tjugo som hade lyckats stämma träff med Gasten utanför Shun. Kontakten hade förmedlats via en avdankad kapten från Tellus flottan som hade desarterat efter att ha fått order om att sänka en syretransport till Avilon. Hon påstod att hon träffat Gasten på en patrulleringsrunda utanför Nil-7 och att dom hade fattat tycke för varandra efter att dom hade bytt ett par gamla laster mot en skeppslast med uran.

Nu stod dom tjugo i ett nersläckt, torr och öde hangar. Dom hade beslutat att träffas vid 20.00 Avilon tid. Språkrörets klocka visade 2048. Dom började bli otåliga.

- Fan ta den där jävla kaptenen. Jag visste att man inte kunde lita hans typ. Jävla Tellus fasoner.

Kvinnan som talade hade brunt axellångt hår. Hon var klädd precis som dom andra. Hon hade en beige förstärkt återfuktningsdräkt och talade genom en syremask.

Ling Hoen, det valda språkröret för mötet tittade irriterat på sin kamrat.

- Ta det lugnt. Det är ingen stress, jag vet inte ifall dom där gastarna överhuvudtaget har en uppfattning om tid.

När orden hade ekat ut över hangaret så hörde dom ett knastrande. Det lät som en kabel som var brusten. Det luktade bränt plats och plötsligt slogs ljuset igång och en av monitorerna som säkert inte hade använts på 5 år började startas upp.

Monitorn startades och efter alla program hade aktiverats så blev skärmen svart och rutan började fyllas med text. Ling Hoen hade dragit sin revolver ur hölstret och riktat pipan mot marken. Hon tog ett par långsamma, försiktiga steg mot monitorn.

[Ni hade sökt träff med oss - Ni ville diskutera affärer]

Ling tittade på sina kamrater och sedan harklade hon sig och tog samtidigt upp mikrofonen som var ansluten till monitorn.

- Det stämmer gast. Vi ville träffa dig, för vi vill be om en tjänst. Som ni vet lider vårt folk under piskorna från herrarna på Tellus. Dom är slavdrivare som nu försöker tvinga oss till lydnad medhjälp av att strypa vårt syre. Syre som är nödvändigt för oss att leva, älska och slåss. Vi vill ha er hjälp att kapa en transport som vi vet ligger i närheten av vår planet. Kan ni hjälpa oss?

Monitorn var stilla ett par sekunder.

[Det är många ord vi inte känner till - Många saker vi inte bryr oss om - Men vi kan hjälpa er - Vad får vi i utbyte?]

Ling svarade

- Ni får skeppet. Ni får alla fordon som finns ombord. Vi vill bara ha syret. Vi har en person ombord på skeppet som är beredd på att hjälpa oss. Vi kan ta oss in i skeppet utan större problem och vi kan föra över er till deras system. Snälla, vi ber er hjälp oss.

Skärmen dog. Monitorns lampor dog ut. Håret på dom tjugo reste sig när rummet fylldes av statisk elektricitet. En lastare som stod dammig i hörnet började brumma.

Alla dom tjugo höjde sina vapen och siktade bort mot lastaren som reste sig i ett moln av damm. Den tog två klumpiga steg framåt och höjde och sänkte sina grepparmar. Ur dess högtalarsystem isade en röst.

- Vi har fått ett annat erbjudande. Ett som är mycket bättre.

Krille

Super Moderator
Recca said:
Eller så är det som med brädspel. Folk spelar kassa brädspel för att de inte vet bättre, inte för att de dåliga brädspelen faktiskt är bra.
"Nittio procent av allting är skräp." - Sturgeons lag

"Föreställ dig hur dum medelsvensson är, och kom sen ihåg att hälften är ännu dummare." - George Carlin

Det sagt, det är mycket svårare att bli rik genom att tillfredsställa eliten än genom att tillfredsställa massorna. Och ibland är det faktiskt jävligt gott med en vanlig fulpizza.

Ska vi återgå till att ge Cassius coola utomjordingar?

chrull

Stockholm Kartell
Verkar ha drabbats av VDB-sjukan:

Även solen har fläckar: En ras som som klonar fram sin avkomma. De väljer specifikt ut vilka gener som ska användas och resultatet är en hel ras av Mass Effect Mirandas och Nietzsche übermensch. Social Status är allt som egentligen betyder något och om du inte lyckas öka din egna status via dina egna bedrifter kan du ju alltid försöka göra det genom att ta någon annans bedrifter ifrån dem. Intriger, extremt komplicerade släktträd och en komplett oförståelse(eller förakt) för romans och arter som låter känslorna styra för mycket.
De är kända för (Välj en eller två av dessa):
* Sina vetenskapliga framsteg
* Sina fantastiska konstnärer
* Den höga mängden lönnmord i toppskiktet
* Ett innbördeskrig som nästan slet sönder hela universum

Man känner igen en person av rasen genom deras (Välj en eller två av dessa):
* Avancerade handgjorda tatueringar.
* Mångfärgade ögon
* Kläder i släktens speciella mönster
* Unika horn

Symbioterna: Ursprungligen från samma blå djungelplanet kommer två raser som aldrig skulle ha kommit någonstans utan sitt sammarbete. Den ena är mindre än den andra
De behöver varandra för att (välj en):
* Överhuvudtaget överleva
* Fortplanta sig
* Den ena arten kan inte röra sig, den andra kan inte kommunicera med någon annan art än sin symbios.

De är kända för sin (Välj en):
* Matlagning
* Lojalitet
* Förstörda hemvärld.

De Försvunna: De som koloniserade planeterna innan oss men sedan försvann.
Vi vet:
* Nästan ingenting mer än att ruinerna antagligen är mellan 1000000-10000 år gamla.
* Mycket, kroppar har hittats bevarade i stasis i ruiner här och där. Deras språk är till stor del översatt.
* Nästan allt, faktum är att några få fortfarande lever, imperiet förstörde mest sig själva i ett innbördeskrig, en av de nu aktiva raserna tog hand om spillrorna och har nu förslavat de som överlevde.

Man hittar tecken på De Försvunna:
* Om man verkligen verkligen letar.
* Hela planeter är ruiner av deras civilisation och stora gruv/krigsskepp hänger i omloppsbanor runt dem.

chrull

Stockholm Kartell
Parasiterna: En art som sprider sig som parasiter och behöver intelligenta värdkroppar för att utvecklas och spridas. Till skillnad från vanliga rymdparasiter är de dock faktiskt intelligenta och inte bara något som förvandlar folk till zombies. De har en egen personlighet egen kultur. Givetvis har dock vännerna till de som blivit smittade ofta svårt att acceptera detta.
De är upptagna med:
* Bara vara ifred, men något har tvingat dem ifrån deras hemplanet och de har långsamt börjat sprida sig på stora rymdstationer i hemlighet.
* De lever öppet bland de andra raserna under sträng kontroll. De arbetar flitigt med att klona fram värdkroppar som de kan använda istället för sina kidnappade värdar. Alla ser dock inte fram emot frammstegen de gör.
* De gömmer sig bland oss och sprider sig långsamt långsamt över galaxen. De samlas i hemlighet och förbereder för ankomsten av deras gud och skapare, som kommer svälja universum och göra dem till en.

Cassius

Hero
Tack! Jag har redan med lite delar av det du har skrivit i andra arter. Men den första kommer definitivt användas!

chrull

Stockholm Kartell
Cassius said:
Tack! Jag har redan med lite delar av det du har skrivit i andra arter. Men den första kommer definitivt användas!
Bra. Tänk Extrem Transhumanism i kombination med Extrem meritokrati eller aristrokrati. Släng in något styrelseskick som är spännande, jag gissar dock att makten framförallt ligger hos något slags råd, om det är FN-liknande eller Vatikanen a la Borgias eller Rådslag med släktöverhuvuden spelar ingen roll. Om rådet ska representera viljan av Folket, Guden eller Den Döda Ledaren spelar heller ingen roll.
Fast Nekrokratier är ju såklart ballar än både Demokratier och Teokratier tillsammans.

Ymir

Liten kantbaron
Jag gillarälskar Mystiska stjärngudar som avancerat till en icke-fysisk existensform, talar i gåtor och profetior, besitter hyperavancerad teknologi och gärna passar på att vara dryga mot lägre stående raser, bara för att de kan. Jag föredrar den goda/komplexa varianten, dvs vorlons och dylikt, som inte är cthuluhoid, kliffotisk och/eller jävelond utan bara gåtfull och obegriplig, och på något plan välmenande.

Bästa exemplet:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Jli3ruqWYlc"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/Jli3ruqWYlc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Recca

Femme Fatale
Cassius said:
Jag skrev en novell nu när jag hade tråkigt om en "rymdvarelse". Tog tio minuter så jag ber om ursäkt ifall det är massa stavfel och särskrivningar.

Gasten på Shun

Dom var tjugo som hade lyckats stämma träff med Gasten utanför Shun. Kontakten hade förmedlats via en avdankad kapten från Tellus flottan som hade desarterat efter att ha fått order om att sänka en syretransport till Avilon. Hon påstod att hon träffat Gasten på en patrulleringsrunda utanför Nil-7 och att dom hade fattat tycke för varandra efter att dom hade bytt ett par gamla laster mot en skeppslast med uran.

Nu stod dom tjugo i ett nersläckt, torr och öde hangar. Dom hade beslutat att träffas vid 20.00 Avilon tid. Språkrörets klocka visade 2048. Dom började bli otåliga.

- Fan ta den där jävla kaptenen. Jag visste att man inte kunde lita hans typ. Jävla Tellus fasoner.

Kvinnan som talade hade brunt axellångt hår. Hon var klädd precis som dom andra. Hon hade en beige förstärkt återfuktningsdräkt och talade genom en syremask.

Ling Hoen, det valda språkröret för mötet tittade irriterat på sin kamrat.

- Ta det lugnt. Det är ingen stress, jag vet inte ifall dom där gastarna överhuvudtaget har en uppfattning om tid.

När orden hade ekat ut över hangaret så hörde dom ett knastrande. Det lät som en kabel som var brusten. Det luktade bränt plats och plötsligt slogs ljuset igång och en av monitorerna som säkert inte hade använts på 5 år började startas upp.

Monitorn startades och efter alla program hade aktiverats så blev skärmen svart och rutan började fyllas med text. Ling Hoen hade dragit sin revolver ur hölstret och riktat pipan mot marken. Hon tog ett par långsamma, försiktiga steg mot monitorn.

[Ni hade sökt träff med oss - Ni ville diskutera affärer]

Ling tittade på sina kamrater och sedan harklade hon sig och tog samtidigt upp mikrofonen som var ansluten till monitorn.

- Det stämmer gast. Vi ville träffa dig, för vi vill be om en tjänst. Som ni vet lider vårt folk under piskorna från herrarna på Tellus. Dom är slavdrivare som nu försöker tvinga oss till lydnad medhjälp av att strypa vårt syre. Syre som är nödvändigt för oss att leva, älska och slåss. Vi vill ha er hjälp att kapa en transport som vi vet ligger i närheten av vår planet. Kan ni hjälpa oss?

Monitorn var stilla ett par sekunder.

[Det är många ord vi inte känner till - Många saker vi inte bryr oss om - Men vi kan hjälpa er - Vad får vi i utbyte?]

Ling svarade

- Ni får skeppet. Ni får alla fordon som finns ombord. Vi vill bara ha syret. Vi har en person ombord på skeppet som är beredd på att hjälpa oss. Vi kan ta oss in i skeppet utan större problem och vi kan föra över er till deras system. Snälla, vi ber er hjälp oss.

Skärmen dog. Monitorns lampor dog ut. Håret på dom tjugo reste sig när rummet fylldes av statisk elektricitet. En lastare som stod dammig i hörnet började brumma.

Alla dom tjugo höjde sina vapen och siktade bort mot lastaren som reste sig i ett moln av damm. Den tog två klumpiga steg framåt och höjde och sänkte sina grepparmar. Ur dess högtalarsystem isade en röst.

- Vi har fått ett annat erbjudande. Ett som är mycket bättre.
Like it.