Nekromanti [Censurerad rubrik som beskriver våld mot TV4]

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag fick följande glada brev från programinformationen på TV4:

Hej

Buffy har tagit säsongsuppehåll och istället visas Alias på torsdagar. Det är ännu inte bestämt när Buffy ska fortsätta i TV4 plus, dock är det säkert att Buffy inte kommer visas i TV4 utan endast i TV4 plus som tidigare beslutats.

Anders Knave, programchef för TV4 plus, förklarar bytet så här:

- Ända sedan Alias startade i TV4 i september har vi fått mängder av tittare som vill se serien i repris. Vi har därför beslutat att redan nästa vecka börja snabbreprisera Alias - en av de hetaste actionserierna för tillfället. En fördel med TV4 Plus är att vi snabbt kan kasta om för att tillgodose våra tittares önskemål. I och med detta gör vi ett kortare uppehåll med Buffy, men lugn - Buffy är snart tillbaka, nånstans efter årsskiftet.

Har du övriga synpunkter på ändringen? Kontakta TV4:s Tittarombudsman, det är uteslutande TO som behandlar tittarnas synpunkter. www.tv4.se/to eller via mail: tittarombudsmannen@tv4.se

Med vänlig hälsning
Programinformationen
TV4 AB
e-mail:
programinformationen@tv4.se
Översättning för er som inte talar bullshit:
Hej, vi gör ett slumpmässigt säsongsuppehåll efter att ha sänt en tredjedel av säsongen och börjar visa skräpserien Alias istället. Det visade sig att folk fortfarande tittade på Buffy, trots att vi försökt sända programmet på omöjliga tider och på reservkanaler som annars bara visar repriser på halvroliga komediserier. För att vara helt säkra på att inte få några tittare på Buffy nästa gång vi visar det kommer vi att sända det på TV4+ klockan fyra på morgonen, slumpvis valda dagar, utan att ta med det i TV-tablån. Vi på TV4 hatar Buffy! Ha ha ha ha ha!

Eller är det bara jag som övertolkar?

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
TV4

Antyder du att detta skulle vara något negativt?
Ja, om det hindrar dem från att sända serien. Jag tror inte att det är speciellt många i TV4:s ledning som tycker att "Småstjärnorna" eller "Farmen" är bra underhållning, men de sänder skiten ändå.

/tobias

Minimoni

Homelander
Hallå.

Jag har aldrig älskat Buffy... Inte ens gillat faktiskt. Men Alias är faktiskt sämre. Och hur kan man motiver att man avbryter en serie under pågående säsong? Vem tittar på TV4+?

Tzimisce

Nightowl

Champion
En legend från Arvidsjaur...

Det sägs att långt innan Nightowl jobbade på biblioteket i Arvidsjaur fanns det en chef som inte tyckte biblioteket skulle ha språkkurser på vanliga invandrarspråk (thai, kurdiska, farsi, etc). Hennes anställda påpekade dock att det borde vara nyttigt.

Efter oerhört mycket gnäll tog hon in två-tre sådana kurser, och placerade dem i det sk. närmagasinet. Detta innebär att man bara kunde låna kurserna om man redan visste att de fanns och frågade en bibliotekarie, eftersom ingen kunde se dem. För säkerhets skull berättade man inte för någon att dessa språkkurser köpts in.

Ett år senare, när ingen ens sett åt dem, kunde hon stolt säga 'Vad var det jag sade!', gallra bort kurserna och leva vidare i övertygelsen att ingen var intresserad av att låna sådant trams...

(Fast det är bara en legend, som sagt, som berättas av de äldsta biblioteksassistenterna.)

Erik

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vem tittar på TV4+?
Jag gör det, hemma hos SunTzu eftersom jag inte har TV4+ hemma.

Men nu tittar inte ens jag längre, i alla fall inte i år, och då är nog svaret på frågan: Ingen.

/tobias

Troberg

Sinister eater
Re: En legend från Arvidsjaur...

Telia gjorde en liknande grej.

Det var en gån, på den tiden internetuppkopplingar i hemmen var baserade på modem. I andra länder började man använda andra, bättre typer av uppkopplingar. Vid denna tid var Telia det enda realistiska alternativet om någon skulle klara att bygga upp ett snabbare nät. Telia gjorde dock inte detta, med hänvisning till att "Kunderna vill inte ha snabbare anslutningar, de köper ju bara modem.". Man konstaterade altså att eftersom kunderna bara köpte det som fanns att köpa så ville de inte ha något annat...

Netfeed

Swashbuckler
jag hade kunnat tänka mig kolla på kanalen om jag hade haft den
men det är bara för att kunna se Golden Leauge

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Men nu tittar inte ens jag längre, i alla fall inte i år, och då är nog svaret på frågan: Ingen.
Johoo då! Jag tittar! Fast bara på Conan O' Brien. :gremlaugh:

Klon

Hero
vem bryr sig om farmen...

det är ju småstjärnorna man är ute efter..
mmm... barn...

[för er som inte förstår det är detta ett skämt]
Så ta det lugnt och drick :tekopp:

Netfeed

Swashbuckler
Re: vem bryr sig om farmen...

mm, ungefär samma klass påsmåstjärnorna som på farmen...

bara kvalitets tv på fyran

Nightowl

Champion

det är ju småstjärnorna man är ute efter..
mmm... barn...
De kan ju slå ihop dem. Barnen får bo på en bondgård och blir utmobbade med jämna mellanrum. Det är ju mobbing man vill ha och det måste väl vara än mer gripande när det är försvarslösa barn som blir mobbade. Dessutom har ungar idag läst så mycket tjejtidningar och sett så många dokusåpor att de redan i lekisåldern kan hålla långa monologer om sina sociala förhållanden.

Erik

Klon

Hero

ska de vara på farmen och sjunga sånger får det allt vara...
"du kära lilla snickarbo..."

Annars så tänker iaf jag klaga till den däringa tittarombudsmannen..
hmpf, hade jag varit superhjälte hade jag valt ett bättre namn :gremtongue:

magoo

Hero
Men det var då själve Fan!

Jag reflekterade inte ens över att gamla Alias kunde ha ersatt Buffy, jag trodde att det var TV4+s finniga praoelever som hade satt igång fel rulle. Jag tror nämligen inte att jag har fått se ett enda Buffy på TV4+ utan feltextning, ingen textning, megamycket störningar eller något annat irriterande.

4 och 4+ gör mig galen, detta är bara ett i raden av obegripliga beslut. 5:an har degenererat från Sci-fi-kanalen nr 1 till en skitkanal med dokusåpor och gamla mögliga amerikanska sit com. 3:an har aldrig varit bra. Z har slutat visa bra filmer. Snart återstår bara kanal 1 och 2! Vad hände med det breda utbudet som skulle komma med kabel-TV?

/Magoo, gråter över förlorad kvalitetsTV