Jag fick följande glada brev från programinformationen på TV4:
Hej, vi gör ett slumpmässigt säsongsuppehåll efter att ha sänt en tredjedel av säsongen och börjar visa skräpserien Alias istället. Det visade sig att folk fortfarande tittade på Buffy, trots att vi försökt sända programmet på omöjliga tider och på reservkanaler som annars bara visar repriser på halvroliga komediserier. För att vara helt säkra på att inte få några tittare på Buffy nästa gång vi visar det kommer vi att sända det på TV4+ klockan fyra på morgonen, slumpvis valda dagar, utan att ta med det i TV-tablån. Vi på TV4 hatar Buffy! Ha ha ha ha ha!
Eller är det bara jag som övertolkar?
/tobias
Översättning för er som inte talar bullshit:Hej
Buffy har tagit säsongsuppehåll och istället visas Alias på torsdagar. Det är ännu inte bestämt när Buffy ska fortsätta i TV4 plus, dock är det säkert att Buffy inte kommer visas i TV4 utan endast i TV4 plus som tidigare beslutats.
Anders Knave, programchef för TV4 plus, förklarar bytet så här:
- Ända sedan Alias startade i TV4 i september har vi fått mängder av tittare som vill se serien i repris. Vi har därför beslutat att redan nästa vecka börja snabbreprisera Alias - en av de hetaste actionserierna för tillfället. En fördel med TV4 Plus är att vi snabbt kan kasta om för att tillgodose våra tittares önskemål. I och med detta gör vi ett kortare uppehåll med Buffy, men lugn - Buffy är snart tillbaka, nånstans efter årsskiftet.
Har du övriga synpunkter på ändringen? Kontakta TV4:s Tittarombudsman, det är uteslutande TO som behandlar tittarnas synpunkter. www.tv4.se/to eller via mail: tittarombudsmannen@tv4.se
Med vänlig hälsning
Programinformationen
TV4 AB
e-mail:
programinformationen@tv4.se
Hej, vi gör ett slumpmässigt säsongsuppehåll efter att ha sänt en tredjedel av säsongen och börjar visa skräpserien Alias istället. Det visade sig att folk fortfarande tittade på Buffy, trots att vi försökt sända programmet på omöjliga tider och på reservkanaler som annars bara visar repriser på halvroliga komediserier. För att vara helt säkra på att inte få några tittare på Buffy nästa gång vi visar det kommer vi att sända det på TV4+ klockan fyra på morgonen, slumpvis valda dagar, utan att ta med det i TV-tablån. Vi på TV4 hatar Buffy! Ha ha ha ha ha!
Eller är det bara jag som övertolkar?
/tobias