Nekromanti Ceremonier med Transformeringar

Martin Eriksson

Veteran
När du förrättar en ceremoni så gäller det i dom flesta fall att du måste tranformera ett eller flera teotropiska filament till andra aspekter. I regelboken och i religionsmodulen står det inte annat än att transformeringen ska ske på vanligt sätt, det vill säga genom att använda sig av färdigheten Transformering.

Problemet som uppstår då är att troende och andra religiösa som har färdigheten Ceremoni enligt reglerna inte besitter färdigheten Transformering. Detta medför att rollpersonerna ifråga inte klarar av att förrätta någonting annat än de allra enklaste ceremonierna när den skapas.

Har jag missat någonting i reglerna?

Behöver en RP som skapas lära sig färdigheten Transformering i spelet ?

Eller har ni något annat sätt att hantera problemet?

Du kan ju alltid använda dina enheter från valfria färdigheter för att köpa färdigheten Transformering. Således borde väl problemet vara löst!

Varför konstruktörerna inte har tagit med Transformering som en yrkesfärdighet för troende, då de ju uppenbarligen nyttjar den ibland, får de svara för...

Helmgast
Rekommendation

Jag tror det står i Spelarens Handbok att transformering är en "rekommenderad" färdighet för präster och så.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
valfria enheter

När du skapar din karaktär så får är ungefär hälften av dom enheterna du får för att köpa färdigheter såkallade 'valfria'.
Dessa kan användas för att köpa alla färdigheter mellan himmel och jord (förutom stridsvana), detta inkluderar transformering.

Helmgast
Anledning

Du måste dock ha en anledning till att du valt att kunna din färdighet. Ex bör inte jargiska tempelriddare kunna alstra semotropi. glöm inte det.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Anledning

Om inte den jargiska tempelriddaren är en förrädare /images/icons/laugh.gif

Nej, du har givetvis rätt, och det är SLs uppgift att se till att den Jargiska tempelriddaren inte kan kasta eldbollar och ljungeld till höger och vänster.

Eller så kan ju spelare få göra det som en nyttig läxa, så fort han kommer in i en kyrka och en präst citerar ur libera så kommer prästen att veta (typ) att personen är magiker. Sedan är det processen kort med den karaktären. Fast det är ju rätt överdrivet och trist, bättre är att bara förklara att det inte går.

Hur kom jag in på det här egentligen ??

SL bestämmer givetvis vilka färdigheter som är tillåtna.

Helmgast
Re: Anledning

Hur kom jag in på det här egentligen ??
Jag tror du ville jaga inlägg...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
javisst

Ja, ok då. Jag jagar inlägg som ett troll som löper...
Och jag är bannemig stolt över det ! /images/icons/grin.gif