Nekromanti Cereval

Mina spelare kan titta bort tack.

Jag är en nytillkommen DoD spelare som undrar en sak: Jag har börjat en kampanj där RP:na kommer att bli inblandade i Cerevals politik. Någonting ska hända och nu undrar jag, hur mycket moduler och fakta i Sinkadus och annat har egentligen kommit ut angående Cereval? Jag vet bara Ereb boken som jag äger, men sen finns det inget mer vad jag vet. I och för sig tror jag att jag har tillräcligt mycket stoff som det är. Jag har en kampanj där spelarna har en halv skattkarta medans den andra skattkartan ägs av ett mystiskt väsen kopplad till Cereval. Detta kommer bli en sorts jakt över Ereb där till slut allt kommer att explodera i en sorts final i Cereval. Vad tror ni? Men ge mig gärna info om eventuella kampanjer i Cereval som ni har gjort, sånt är alltid kul att läsa. Om något lät intressant kan jag berätta mer om kampanjen. Jag vet inte riktigt varför jag valde Cereval, jag kände bara för en lagom episk kampanj. Frågan är om det kan bli lite mer personligt för rollpersonerna då det egentligen bara är en av RP:nas skattkarta som är en vanlig legoknekt, sen är det en svart piratanka som fick nys om kartan och har prackat på att han vill vara partner. Sen har vi en traditionell skogsalv som har blivit utstött från sitt samhälle då orcher brände ner det. Denna är alkoholist.

jason

Veteran
Tja.. tror jag ledde en kampanj i cereval nån gång angående nån frösvunnen dvärg gruva... det finns ju massa troll och drakar i berger.. he he skicka dit dem.. där är det röj... sne om du är snäll så kan du ju dem få hitta information om Kane's ordern där har du en maffig kampanj att bygga upp... kolla i krigarens handbok mer info om den.. för vilken rollsperson är inte intresserad av 3 års prima grats vapenutbildning...? :gremsmile:

Tackartackar det tipset ska jag ta tillvara på. Jag tänkte göra något halvepiskt med en gammal Månalv som har levt så länge att han glömt vart han måste gå för att hitta sin glömda civilisation. Därför ska RP:na snubbla över informationen då en av RP:na har en del av skattkartan medans den hemska månalven har den andra. Sen tänkte jag försvåra det ytterligare då de är i Hynsolge och månalven (som egentligen är ett övernaturligt väsen) kommer ta hjälp över några av baronernas spioner. Men baronen kommer att gå bakom ryggen på detta väsen och det blir intriger... Men sedan ska det bli någon sorts maffig slutkonflikt mellan drakmästarna och varelsen. RP:na kommer hamna mitt i smeten och bli både hyllade och lynchade. Men jag vet inte exakt.

Silke

Warrior
Jodå jag har lett ett par äventyr i Cereval. Bla Djupets fasor, som jag på eget bevåg plaserade där, har ingen aning om vart det äventyret egentligen skulle utspela sig... men det funkade bra. Kanske inte det bästa äventyret dock men de tjatar på mig att jag ska hålla det igen så nått kul måste det ha haft, det var väl en 5-10 år sedan man SLade det för dem.

Någon av spelarna köpte på sig månsilver kommer jag ihåg, han blev inte alltför lycklig när han reste därifrån dock man det är sånt man får ta.

Tror inte det finns något mer om Cereval än det som står i Ereb boken/boxen.

Pazuzu

Warrior
Prova att...

... placera en fet dungeon i den där klyftan/dalen i Cereval. :gremsmile: Å skicka inte på dem några jäkla drakar. En drake utplånar en armé på tre röda och ska dessutom vara extremt mystisk och ingen har nånsin sett nån. Iaf när jag spelleder. Vafan heter dalhelvetet nu igen?! Gruff...

Re: Prova att...

I cereval kryllar det ju med drakar.....ett sätt att simulera detta är att låta amjoriteten av drakrana var behomotska drakar och andra lägre drakar........