Nekromanti Chans&Svårighet?

Indra

Veteran
Hej på er!
Tänkte bara höra om någon vänlig själ kunde förklara en sak för mig? Säkert i era ögon en riktig nybörjarfråga så det känns lite pinsamt/images/icons/blush.gif
Men saken är den att jag ska leda en Eon-omgång snart, och jag pluggar regler som en galning/images/icons/crazy.gif
Men har fastnat på det här med chans mot svårighet. Det står ju att man ska slå ex. 3T6 på svårighet, och måste komma antingen under eller lika med chansen..men hur slår man chansen???Likadant, med samma tärningar? Vore jättetacksam för svar.

Förvirrad nybörjare/images/icons/shy.gif

Krille

Super Moderator
"Det står ju att man ska slå ex. 3T6 på svårighet, och måste komma antingen under eller lika med chansen..men hur slår man chansen???Likadant, med samma tärningar?"

Svaret är "inte alls".

Chansen är det tal som du ska slå under eller lika med för att lyckas. Det kan vara ett värde på en färdighet (kallas då "färdighetschans" eller FC) eller ett värde på ett attribut. Oftast står det då något i stil med "slå ett slag för Supa" (färdigheten Supa, och värdet man ska slå under är färdighetschansen i Supa) eller "slå ett slag för STY" (dvs attributet STY, och man ska då komma under eller lika med värdet i STY).

Magnus L

Hero
Ta inte illa upp men det låter som om du behöver läsa lite till/images/icons/wink.gif.

Tro nu inte att du är dum, rollspel i allmänhet och Eon i synnerhet är innvecklade saker, det är det som är dess charm/images/icons/smile.gif.