Nekromanti Chansköp på LULU

Andy

Vila i frid
Sitter och kollar på alla hundra titlar rollspel (engelska) som finns på sidan www.lulu.com.

Min fråga: Har du "chansköpt" ett spel på lulu.com?

I så fall; var det bra? Berätta, rekommendera eller kommentera.

Jag är sugen på att spana in ett eller två spel och slå till. Kan bli spännande vad som dyker upp på posten några veckor senare.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag köpte Cold Space på chans. Det har inte blivit spelat än, men jag tror det finns kul att hämta i det spelet. Cold Space

Full Light Full Steam skall visst ha rätt trevliga regler, och spelvärlden är lite Space 1889-aktig. Jag har inte slagit till än, men det lär nog köpas förr eller senare. Full Light Full Steam

Om någon annan skulle bli Lulu-sugen och inte ha kravet att spelen är på engelska så finns en lista med alla forumiterna som släppt spel på Lulu till vänster på den här sidan.

Zebulon

Swordsman
Coolt.
Jag har inte surfat runt så mycket på lulu så för mig är mycket nytt.
Eftersom jag blir alldeles till mig i trasorna av steampunk, dieselpunk osv så blev jag extremt intresserad av Full light, Full steam. Dessutom var det flera av de svenska rollspelsalstren som jag blev väldigt intresserad av. Arvidos Staden men är det inte en ny version på gång där?
Båda Genesis böcker verkade väldigt intressanta, jag kommer nog vara tvungen att införskaffa Oskrivna blad nån gång i en nära framtid.
Gurgeh's supergänget är ju också en favorit. Den är så jäkla bra, så proffsig i sin enkelhet och idén är ju så välkomponerad. Jag måste köpa den också.

Två-tre köp som går av stapeln alltså.
Skönt, då slipper jag fundera mer på vad jag skall köpa i framtiden.

Andy

Vila i frid
Båda Genesis böcker verkade väldigt intressanta, jag kommer nog vara tvungen att införskaffa Oskrivna blad nån gång i en nära framtid.
Ta det lugnt Zebulon. Styrbjörn har Oskrivna blad så det kan vi kör imorgon (typ) om du vill.

Annars är det ju bra att du köper så mycket som möjligt. Stödja rollspelssverige liksom.

Sen ska du vara med och speltesta Genisis UTPOST snart. Samma Styrbjörn har det med. Det kommer bli en kanonhöst med massor av enkvälls indiespel!

/Andy vill spela Utpost, Archipealag och Bläck,

Sodivra

Champion
Zebulon said:
Dessutom var det flera av de svenska rollspelsalstren som jag blev väldigt intresserad av. Arvidos Staden men är det inte en ny version på gång där?
Jo, precis. Det är en mycket mer... seriös produkt, så bara distrubition kan ta ett tag, men det är värt att vänta på om man inte verkligen vill äga bägge. Faktum är att jag kanske borde plocka ner BFS tills vidare...

Det är som Simon säger, ens första spel suuuuuger. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Du låter som en åttaårig flicka som desperat fiskar efter beröm på en teckning eller nåt...

Harden the fuck up!