Nekromanti Character Builder på Mac

Dilandau

Myrmidon
Okej, jag har googlat men inte hittat något vettigt svar.

Finns det något sätt att köra Character bulder på Mac om jag inte har "riktig" windows-skiva och alltså inte kan köra bootcamp? (Alla mina windows-versioner av typen förinstallerat på köpt dator, och går bara att installera på just den datorn.)

Arfert

Facit
Ingen aning, jag hoppas på att de släpper en ren macversion... (bärbara) Mac är ju trots allt sjukt stort bland studenter med flera i USA. Så det borde ju komma, tycker man.

Hanihörnet

Veteran
Jag såg någonstans att det ännu inte finns en mac-version, vilket är rätt så sniket. Men tålamod är ju en dygd...

Arfert

Facit
Magnus Edlund said:
Att de inte gjorde hela grejen till en webbapp är obegripligt.
jup.. visserligen har jag windows via Parallels på min mac, men orkar inte köpa skiten ändå. Vill ha en ren Mac-version. Eller änu hellre en plattformsoberoende webblösning, så jag kan köra från vilken dator som helst.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Edlund said:
Ja.

men det beror ju på att de inkompetenta hororna som programmerat skiten gjort det i fucking jävla skit-NET. Visst, det blir enkelt att programmera, men å andra sidan blir det sjukt klumpigt.

De borde skrivit i C++, Java eller Python med någon form av korsplattformskompatibelt UI-bibliotek om de nu nödvändigtvis måste ha en desktop-app.

Eller en webapp som funkat med typ Gears eller liknande.

G

Guest

Guest
krank said:
Magnus Edlund said:
Ja.

men det beror ju på att de inkompetenta hororna som programmerat skiten gjort det i fucking jävla skit-NET. Visst, det blir enkelt att programmera, men å andra sidan blir det sjukt klumpigt.

De borde skrivit i C++, Java eller Python med någon form av korsplattformskompatibelt UI-bibliotek om de nu nödvändigtvis måste ha en desktop-app.

Eller en webapp som funkat med typ Gears eller liknande.
Ja, de är verkligen inkompetenta horor. Gör bättre själv din överdramatiserande pajas!

krank

Lexx said:
Ja, de är verkligen inkompetenta horor. Gör bättre själv din överdramatiserande pajas!
Ge mig deras lön och resurser så ska jag överväga det.

G

Guest

Guest
krank said:
Lexx said:
Ge mig deras lön och resurser så ska jag överväga det.
Jag lovar. Om du fluxar ihop en egen Character Builder så får du en månadslön av mig... Jag lovar och svär!

krank

Lexx said:
Jag lovar. Om du fluxar ihop en egen Character Builder så får du en månadslön av mig... Jag lovar och svär!
Jag tvivlar på att någon ensam person gjort hela systemet iofs...

Sen är det ju den lilla detaljen att jag är rätt ointresserad av själva systemet också, för mig är D&D beer and pretzels. Jag brukar bygga karaktärsskapare, men bara till spel jag tar på allvar.

Om jag blir arbetslös igen, kanske =)

Snow

Swashbuckler
Gör bättre själv din överdramatiserande pajas!
Tja... jag skulle skrivit det i java (eftersom jag är javakodare). Då skulle det funka utmärkt på både mac, linux och windows. Skriver man gränssnittet separerat från logiken skulle det kunna köra på android också, med lite extra arbete. Coolt att administrera sin rollperson på telefonen.

Men tydligen tyckte wizard inte att det var viktigt att alla deras användare skulle kunna köra programmet utan en massa problem. Det valet gör dem i mina ögon till... det krank sa.

G

Guest

Guest
Ja, att det är illa att de inte vill göra programet till Mac, har själv 2 Mac-användare i min spelgrupp som måste bootcampa, men att kalla folk för inkompetenta horor är... äsch, skit samma...

Över och ut.

krank

Lexx said:
men att kalla folk för inkompetenta horor är... äsch, skit samma...
Inkompetent = inte kompetent. I min bok är det ett utbrett problem att lata programmerare väljer att begränsa sig till en plattform; att göra så ser jag som definitivt tecken på inkompetens.

Horor kan jag gå med på var något av en överdrift; de har ju trots allt bara sålt sin kreativitet och offrat sin värdighet som programmerare till Microsoft, inte sålt sina kroppar.

Storuggla

Champion
"Ja, att det är illa att de inte vill göra programet till Mac, har själv 2 Mac-användare i min spelgrupp som måste bootcampa"

Va? Varför? Parallels är ju mycket enklare och smidigare.

Storuggla, it's all shiny

krank

Storuggla said:
Va? Varför? Parallels är ju mycket enklare och smidigare.

Storuggla, it's all shiny
Say what?

Alltså, med boot camp får man ju en riktig installation, som har direkt tillgång till alla systemresurser precis som en vanlig windowsinstallation.

Parallels är bra, men det är trots allt virtualiserad hårdvara, dvs sämre prestanda och generellt sämre stöd för allting.

Det är lite som att jämföra att dualboota Windows och Ubuntu (t.ex) och att köra Windows genom VirtualBox. Liksom visst kan man köra de flesta windowsprogram i en virtualiserad burk, men med generellt sämre prestanda.

Storuggla

Champion
"Say what?"

Parallels är ju mycket enklare och smidigare. Sa jag. Och det baserar jag på att bootcamp vägrar funka för mig. Och om det enda de ska med härket till är att köra en character builder känns det menlöst att installera och partitionera och hitta sju gyllende nycklar till trollkarlen.

Storuggla, hur ofta gör man en gubbe

Arfert

Facit
nja, i de flesta applikationer märker man ingen hastighetsförlust mellan Parallels eller Bootcamp enligt min erfarenhet, den är försumbar. Om man inte får för sig att köra tunga 3d-spel då... Därför har jag helt gått över till Parallels. Men då ska man veta att jag kör det på en bärbar Macbook Pro* med bra grafikkort och massor med minne. Vet inte hur skillnaden är på en lite långsammare Macbook.

*den som fick SNABBAST I TEST i PC-Gamer när de testade bärbara Spel-PC (typ Alienware och sådana där som har en massa neonlampor för att se häftiga ut).

krank

Storuggla said:
Parallels är ju mycket enklare och smidigare. Sa jag.
Du sa också "varför", och det var det jag svarade på.

Storuggla said:
Och om det enda de ska med härket till är att köra en character builder känns det menlöst att installera och partitionera och hitta sju gyllende nycklar till trollkarlen.
Jag tänker mig i och för sig att det finns annat man kan tänkas vilja göra med en windowsinstallation också, med tanke på att en hel del mjukvara fortfarande inte skapas till mac.

//Krank, tänker helhetslösningar