Nekromanti Charassist 1.5

Frixeray

Swordsman
Så får jag väl återigen ta tillfället i akt att bitcha om mitt IMHO magnifika program till Eon (och Neotech 2 med, för den delen...) Charassist som just idag släpps i version 1.5.

Det finns minsann en del nytt under huven såsom nyheter, buggfixar och fixar av rena klanterier som fick mig att förbanna mig själv i all evighet både en och två gånger. För mer information refererar jag till min hemsida som du hittar längst ner i inlägget.

Denna gång har jag dock valt att bifoga programmet med detta inlägg, då jag annars använder mig utav Brinkster som har feta problem med sina servrar normalt sett... Samtidigt så kan jag även hålla lite koll på om nån överhuvudtaget laddar ner skiten! Men annars så finns allt givetvis även på min hemsida...

lijat

Swordsman
för mig funkar inte spara till html är det min dator eller har fler problem med det

Frixeray

Swordsman
Re: Oups!

Så går det när man inte testar saker och ting utan tar för givet att det man tycker verkar funka i teorin även funkar i praktiken...

Problemet åtgärdat. En uppdatering släpps inom kort. Kanske rent av ikväll...

Vad som dock förvånar mig är att det tydligen funkar för vissa...
Fast det var samma sak när "Öppna"-delen skrevs... Jag gjorde en enorm men ack så simpel miss som gjorde att vissa filer inte ville öppnas... När felet uppdagades förvånades jag över att det som fungerade fungerade över huvud taget!

Hartland

Warrior
Re: Oups!

Jag tycker att du borde lägga till bättre rekomendationer om hur man bör spara också. Om man har med vissa bokstäver (typ å ä ö) så vill den inte spara. Samma sak om man har förlångt namn. Är det bara jag? Prova själv. Jag gissar på att detta är för att den verkar gå igenom dos för att spara. Filnamnet får väll då inte vara längre än 8 chars samt endast engelska bokstäver... vad tror du som skapat det?

/Hartland - borde sluta hänga och göra läxa istället

Frixeray

Swordsman
Re: Helt rätt!

Det är en sak som jag bara helt enkelt inte tänkt på alls när det gäller slots...

I WinXP verkar det dock inte vara något problem, hur det är med Win9x vet jag inte just nu, men det kan vara så att det inte funkar där...

Annars kan du testa och upprepa det hela, det är inte alltid som mappen hunnit skapas innan programmet försöker skriva till den... ska ge den lite mer tid än en tiondels sekund... Så! En sekund tilldelad för att långsamma datorer också ska få en chans!

Baelor

Veteran
Re: Helt rätt!

Jeg legger meg ned på mine knær og takker.
TAKK for det vidunderlige program.
Det fungerer Perfekt i W2K og WinXP.

takker,takker,takker.

lijat

Swordsman
Re: ATTENTION! CHARASSIST 1.51 SLÄPPT!

Jag kan inte ladda ner filen kan du bifoga den.

snälla :gremlaugh:

Frixeray

Swordsman
Re: ATTENTION! CHARASSIST 1.51 SLÄPPT!

Det är bara att försöka tills du lyckas; filen finns där och allt beror på att Brinkster kan vara riktigt dåliga ibland... Men som sagt: filen finns där och försök tills du får tag på den... Om inte annat så skicka ett PM till mig så kan jag skicka dig programmet...

Hartland

Warrior
det är ett program för att ha dina rp's på hårddisken. Också är den väll tänkt att snabba upp rollpersons genereringen. Man ska nog läsa namnes som: Char|assist, dvs en hjälpreda för dina karaktärer.

/Hartland - har lite att göra.

Frixeray

Swordsman
Hartland beskriver det hela ganska bra, tycker jag...

Om du vill hålla ordning på dem genom att ha dem på hårddisken, som backup ifall formulären skulle försvinna, när du saknar formulär eller helt enkelt inte vill slösa/kladda ner formulär för rollpersoner som du inte vet kommer att bli bra.

Använd det till vad du tycker det passar till, och anser du dig inte ha någon användning för det; använd det helt enkelt inte!

PS. 1.52 är på väg! DS.