Nekromanti Checklista???

Bjorn

Hero
Tjena

Finns det någon som har gjort en "checklista" över EON regelbokens frivilliga regler. (även modulernas olika frivilliga regler skulle vara intresant.

Det jag vill ha är altså en lista med alla de frivilliga regler som finns ordnade på ett något sånär vettigt sätt och med små fina "används" och "används ej" checkboxes efter varje regel, är det någon som har gjort en sådan och finns den i så fall på nätet?

Finns det inte så får jag väl göra en själv, men det känns ju som ett onödigt "skitjobb" om någon redan har gjort det.
(Btw, skulle en sådan lista vara ett brott mot Neogames copyright och skulle dom bry sig?)

/Bjorn

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Du kan ju skriva namnet på frivilliga reglerna (tillsammans med sidhänvisningar och i vilken bok de är) och två små kryssrutor i högra marginalen ("Används" respektive "Används Ej"). Detta gör att du besparar dig en massa jobb genom att slippa skriva ner hela regeln (om du nu hade tänkt dig det...), och att det säkert är lagligt (är dock inte 100 på det - men det låter logiskt).

Hur som helst vill de nog inte stegla dig för det... men du kan ju alltid maila CJS eller nå't och fråga.

Bjorn

Hero
Jo det är precis en sådan lista som du föreslår jag menar. Spelar man inte så ofta så är det ju annars lätt att efter en längre tid glömma bort vilka regler man kör med och komma i "kör vi med den här regeln eller inte" dilemman.

Att skriva ner hela regeln känns både meningslöst och är definitivt ett copyrightbrott, att göra en lista såsom den vi båda menar ligger i gränslandet.

/Bjorn