Nekromanti chockerande på speltillfället

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Senaste speltillfället var vi i strid med en enorm frakktrukh runt 3 meter, dessutom i en smal passage vi kunde int slåss skuldra mot skuldra. (fråga inte hur trukhen kunde slåss)

(som förklaring till detta är att en av spelarna ofta använde sådana här rpn, vilket SL har fått honom och oss att ångra flera gånger genom att använda dom som motståndare)

Hur som helst, min kamrat stod framför mig. Han spelade tirak viftade runt med en binderakkhammare.Jag fösökte få in en ren träff med en duhrrabat, när trukhen plötsligt går berserk slår in magen på min kamrat och stormar mot mig, väntade spänt efter en misslyckad undvikning, Sl tittar upp och säger enkelt 125 60 46, ditt huvud kletar ner högra väggen.

Först trodde jag hört fel 125 trauma!!!

Nästa spelträff funderar jag allvarligt på att ta med en tändare :gremmad:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Statsdropping

Well...Pendragons rollperson skjöt en demonbesatt sanarialv i ryggen med ett tungt armborst på någon meters håll för ett par spelmöten sedan. En blödningstakt på +745 eller så blev resultatet. Ganska gosiga siffror, så att säga.

- Ymir, berättar
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Eons Gore contest!

Hmm nu börjar det låta som en Universal Gore Contest... :gremsmile:

Alla kan vara med och rösta fram den värsta döden eller scoren man har fått fram genom tiderna i Eon! :gremtongue:
 
Joined
8 May 2003
Messages
18
Location
östersund
Jag var med om en otroligt ful strid för några spelmöten sedan.
Jag for upp till Jarla för att hämta 2 misslekompisar som ska hjälpa mig att sätta upp en drogförsäljningsbas nere i Soldarn.

Tyvärr satt en i finkan och skulle bli dödad som uppvärmning på den nya gladiatorarenan i staden...
Genom att muta ägaren lyckades jag få byta plats med Tistel och slåss i hans ställe.
Jag satsade alla pengar jag hade på mig själv tog mina 2 svärd och bad till gud att SL skulle var lite snäll. Det var han inte...
Han skickade på mig en 2 meter stor Tirak med svärd, sköld och fullrustning... Själv hade jag bara hjälm...
Fick direkt in en smäll påtiraken vilket retade upp honom rejält och han gick bärsärk vilket var tur för mig eftersom han slutade göra sköldstötar då...

Striden blev lång och hård men jag skötte mig rätt hyggligt. till sist satt både jag och tiraken och slog med ob6T6(pga utmattning och skador) för att träffa: han blödde dock rätt rejält så när han var tvungen att öppna striden så valde jag att köra defensivt försvar och att ta VINIT med 6-7 tärningar det gör man inte. Så striden slutade med att vi stod och tittade på varandra tills Tiraken förblödde och dog...

Jag vann en massa pengar köpte knark för alltihop och tog mina två missle drugdealers och for söderut.
slutet gott allting gott...
 

J_oelson

Veteran
Joined
25 Mar 2003
Messages
40
Re: Eons Gore contest!

Får väl ställa upp med ett tilfälle då jag bet ut ögat med min gûrderslav på en krigare.. inte så mycket skada men rätt äckligt..
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
inga siffror men...

Siffror behövs helt enkelt inte när skurken träffar dvärgen i underlivet (och könsorganet :gremshocked:) på nära håll med ett tungt armborst. Striden slutar där.

Mvh Vätten
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Förutom alla de gånger huvuden flugit av (vilket borde vara den våldsammaste döden, förutom avhuggen bröstkorg) så är nog det värsta sisådär 75 trauma.
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Re: Nä, fy bubblan! (lite OT)

Nu vill jag snart inte spela Eon längre! Mina älskade små RPs ska inte gå såna här vidriga öden till mötes. Fy skäms på er som skrämmer en stackars grisodlare (hoppsan - vapenbärare är man ju nu) sådär! :gremshocked:

125, 60, 46, rys...


/Rax, som genast ska köpa ännu tyngre rustning till sina RPs :gremcool:
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Nä, fy bubblan! (lite OT)

Nej, skadeverkan verkar ju bli väldigt hög för vissa. Undrar om man skulle kvadrera SLPs skada, det kanske är så de gör...

Mvh / Phelan, med supergûrden i beredskap
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Lans...

Alltså... man kan inte göra mer än 5 eller 6 extraskador på en träff... nät tabellen är slut, så är den slut. Mer skada än 50 har ingen effekt.

/Joel
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Lans...

Nja... i första upplagan kunde man göra en miljon+ extraskador... skadesystemet var annorlunda...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Overkill (OT)

Nja... i första upplagan kunde man göra en miljon+ extraskador... skadesystemet var annorlunda...
Oj... den aspekten av Eon 1 hade jag missat.

*ryser*

*ryser lite till*

/Joel - rysligt ryst
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Overkill (OT)

Alltså, det fanns inte tabeller som gick till Skada: 10'000'000, utan det var helt enkelt obegränsat. Och med obegränsade tärningsslag så går det då i teorin att uppnå snuskigt många extraskador, men jag tror att vårt rekord ligger nånstans på 11 för en normal människa...
 
Top