Nekromanti Chronopia - De Hängivna ?

solvebring

Superhero
Ymir said:
Haken med för mycket Nazi-paralleller är att organisationen heter just "De Hängivna". Det namnet i sig ger betydligt mer vibbar åt taliban-hållet. Om de inte ska vara God Warriors somehow anser jag att ett namnbyte vore på sin plats.

- Ymir, anser
Jo, jag vet. De Hängivna är inget namn som direkt passar till den organisation jag börjat småspåna på. Skrev faktiskt ihop lite kort fakta förut som jag bifogat i ett överstående meddelande. Jag tänkte på bland annat Engelbrektorden och sådana sällskap då jag spånade på namn. Detta är vad det har blivit av mitt projekt hittills (samma som överstående).

Kaigon

Helmgast
Men nu var du faktiskt sån... :gremwink:

Betoningen var på "lite". Nåväl, du har nog rätt och jag kanske borde kolla lite mer på Qing, så länge jag inte halkar för långt fram (mer kontakt med västvärlden och sånt). Det var mest att när jag bläddrade igenom Wikipedia så fastnade jag för Mings härmakt på 1 miljon man och jag hittade ingen motsvarande för Qing.

Kaigon

Helmgast
Vandraren said:
Låter som en intressant kampanj! Var hade du tänkt att förlägga konfluxen? Chronopia kanske? Kommer kejsaren själv att försöka dominera den?

Om jag hade gjort en sjätte konfluxen-kampanj skulle jag nog betonat de Hängivna och kejsaren. Sedan kan man ha dvärgar, alver, högländare, gobliner osv. som outsiders som också har en chans att "ta konfluxen". Lite som i femte konfluxen, där favoriterna är Shagul och Arn Dunkelbrink, men där det finns många andra möjliga vinnare; Praanz da Kaelve, Manzonla, Keriaka, kung Ottar, Rirba och t.o.m. RP själva!
Jag har faktiskt inte bestämt var konfluxen kommer att inträffa, men det lutar åt Pandaros, dvs allt mellan Chronopia och de Sabranska öknarna. Tidigare har jag knåpat ihop och spellett den fjärde konfluxen och dessutom gjort ordentlig research kring den femte (för att inspireras). En stor konflikt/allians (osäkert) är Hängivna och Kejsaren, till det kommer en drös demoner (importerade och moddade Oktagonen från Ereb) och mängder med mindre grupperingar, givetvis RPna själva (som kanske förblir helt lojala som Hängivna). Det kan iofs bli annat (mindre kaos) om RPna får tag på förstahandsinformation och ser till att den inte sprids vidare.

Ursäkta parenteserna, börjar bli trött.