Nekromanti Chronopia i Altor

kangolen

Veteran
Jag undrar lite grann om nån har nåt förslag för hur man ska göra för att öra Chronopia lite mer normalt. Hittils har min grupp inte kommit dit, men när de gör det vill jag inte förstöra den underbara DoD4 värld på ErebAltor jag byggt upp med en massa "steamfantasy"bajs. Man kan kanske ta bort några stadsdelar? Eller spela i forntiden (vi har inte sagt nåt om tidpunkt för spelandet än...)? Hjälp mig, jag har egentligen inte så mycket mot Chronopia, men staden passar definitivt inte in i Altor... Tack på förhand! Mikael, The Man, The Myth, The Skalbagge I Majonäs...muahahaha

kangolen

Veteran
suck

Jag har varit smart nog att redan läga in det. på distans liksom. /images/icons/thinks.gif"Har ni varit i Chronopa, grabbar" sade den gamle mannen. Ni skakade på era huvuden medan ni fick en allt obehagligare känsa av at världen var mycket större än ni nånsin kunnat drömma om. Dessutom finns den med i böckerna och jag är en sån nörd som inte gärna plockar ut den då./images/icons/oink.gif

Feuflux

omjonasson.se
Först tänkte jag fråga varför du spelar i Chronopia om du inte gillar det, men det hade [color:blue]Lynx</font color=blue> redan frågat så....

Hrmm, jag har spelat Chronopia med min gode vän [color:blue]Lord Samuel</font color=blue> och två andra men vi var inte inne i staden ens.... det enda som hade med Chronopia att göra dom spelsessionerna var att SL (Lorden själv /images/icons/smile.gif) satt med DoD5:s regelbok.... en spelvärld är vad man gör den till. Gör Chronopia precis som du vill ha staden och så blir allt bra! Voila!

Rickard

Urverk speldesign
Target Games försökte få in Chronopia i Altor.. De slängde in staden på Altors baksida (efter vad jag har förstått).. Konstigt nog så borde Jih-Pun (samurajer på Altor) försvunnit eftersom den redan låg på "baksidan"..

Själv slängde jag dit Chronopia som om den låg i en annan dimension.. Det var ett allt igenom improviserat äventyr..

/[color:448800]Han</font color=448800> som gärna berättar det, eftersom det blev så kul

P Lex

Warrior
Kandra vs Chronopia

Vi körde också med olika dimensioner. I det sista äventyret (som vi fö aldrig spelade) revs Chronopia på Godzillavis av jättelika demoner med krabbklor och RPna fick fly genom en Granströmsk dimensionsvärld till Kandra varifrån ondingen kontrollerade sina demoner. Chronopia gick inte att rädda.