Nekromanti Cinematiska regler

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det någon som spelar med eller hämtar inspiration ifrån de cinematiska regler som börjat dyka upp i Neotech-moduler? För mig känns det som ett ovanligt tramsigt inslag. Vill man spela med cinematiska inslag så hade det inte varit särskilt svårt att samla ihop de värsta klichérna på egen hand.

Storuggla

Champion
Stuffet är ju att de "regler" som erbjuds är inte regler, utan klichér som redan cirkulerats på skrattnet.com och i diverse email flera gånger om. Totalt slöseri med sidor om ni frågar mig. Men å andra sidan har jag sågat allt sedan N1 (fast jag börjar långsamt börja acceptera N2 :gremwink:)

Storuggla, bryter inte

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det ger inspiration...Neotech är som gjort för att spela cinematiskt"

Det kan jag inte riktigt hålla med om. Lite för komplexa regler för det tycker jag nog. Sedan behöver inte cinematiskt rollspel betyda att man hämtar all sin inspiration ifrån dåliga action-filmer heller. Men smaken är som baken.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Låt oss kalla det riktlinjer då [NT]

Även om det faktiskt står "Frivillig regel" inom parantes. De passar dåligt ihop med min spelstil i alla fall.

Storuggla

Champion
Regler, riktlinjer, det är fortfarande...

...ett slöseri med sidor. Vill jag spela actionfilm så spelar jag HKAT eller Feng Shui, där folk kan ränna runt med spräkta revben, inte Neotech där ett papperssår gör att man hamnar på akuten.

Storuggla, systembot

Magnus L

Hero
Det kan jag inte riktigt hålla med om. Lite för komplexa regler för det tycker jag nog

Vad har det för betydelse?

Sedan behöver inte cinematiskt rollspel betyda att man hämtar all sin inspiration ifrån dåliga action-filmer heller

Nä...men från bra action-filmer :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Så sant [NT]

Jag hade inte startat tråden om jag inte hade hållit med dig :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Vad har det för betydelse?"

Enligt mig så kännetecknas den typ av rollspel som de cinematiska reglerna uppmanar till av snabb action med stenhårda hjältar och riktigt onda skurkar. Lite svårt att kombinera med millimeterregler för automateld och ändlösa skadetabeller. Vill man spela cinematiskt så finns det andra rollspel som gör det bättre och enklare. Den gode Storuggla nämner ju flera exempel i ett av sina inlägg.

Magnus L

Hero
Lite svårt att kombinera med millimeterregler för automateld och ändlösa skadetabeller.

Tycker att reglerna i Neotech är både bra och ganska så snabba..

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tanken med reglerna är att ge karaktärerna "Hollywood-potential". Jag tycker personligen att reglerna gör det tämligen bra, och vissa av reglerna använder jag själv. Men jag skulle aldrig köra med alla cinematiska regler då det inte passar vår spelstil.

Men det finns säkerligen massor av spelare där ute som har jätteroligt med dom cinematiska reglerna och jag tänker inte kalla deras rollspelsstil för sämre än min bara för att jag inte tycker om den :gremsmile:

/Naug, lite cinematiska är han nog när han tänker efter

Magnus L

Hero
Men det finns säkerligen massor av spelare där ute som har jätteroligt med dom cinematiska reglerna och jag tänker inte kalla deras rollspelsstil för sämre än min bara för att jag inte tycker om den

Ska jag vara helt ärlig så fungerar N2 som en slags avlastning för oss i vår grupp...när seriöst spelad fantasy står oss upp i halsen plockar man fram sitt cinematiska N2 och får en fantasy-paus..

Ska jag vara helt ärlig så fungerar N2 som en slags avlastning för oss i vår grupp...när seriöst spelad fantasy står oss upp i halsen plockar man fram sitt cinematiska N2 och får en fantasy-paus..
Samma här...Naturligtvis skall Neogames ha heder för den världsbild och den stämning man har byggt upp i N2, men om det är en sak som spelet är bra på så är det att förmedla röj med stora vapen..:)

/Lars