Nekromanti Cinneach

Frazzeman

Veteran
Hejsan!
Jag har länge funderat på två saker, nämligen:
1: Hur bär man en Cinneach, på ryggen eller vid sidan?
2: Hur vanligt är det med vapen i Alarinn, har var tredje alv verkligen vapen, eller kan var tredje alv bruka ett vapen? anledningen att jag snackar om tredje delar är att Alarinn har en befolkning på 300 0000 invånare och 90 000 av dessa kan ställa upp i en folk milis, det är en jäkla massa Carwelan och Cinneach.

Jag planerar en längre kampanj i detta underbara land och behöver därför räta ut några frågetecken!

Frazzeman ska nog söka jobb som smed nästa gång han har vägarna förbi Alarinn

ursäkta om allt är lite stökigt jag har bara vitt bälte i forum just nu... /images/icons/blush.gif

Frazze- smaka det alviska stålet främling, för friheten, för Alarinn!!

Bela

Warrior
"1: Hur bär man en Cinneach, på ryggen eller vid sidan?"

Lite info finns här: <A HREF="http://www.foxtail.nu/eon_cinneach.html" target="_new">http://www.foxtail.nu/eon_cinneach.html</A>

"2: Hur vanligt är det med vapen i Alarinn, har var tredje alv verkligen vapen, eller kan var tredje alv bruka ett vapen? anledningen att jag snackar om tredje delar är att Alarinn har en befolkning på 300 0000 invånare och 90 000 av dessa kan ställa upp i en folk milis, det är en jäkla massa Carwelan och Cinneach."

Det blir nog mer sjutbärare och bågskyttar och än svärdsfäktare, så det finns inte riktigt så mycket svärd i Alarinn. Men det är bara min gissning.

Bela

Hur bär man ett Cinneach?

SVAR: Det beror på hur lång du är. Kvinnorna är ju LITE kortare än männen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ignatius

Veteran
Dom är ju bönner!
Dom har inte råd med cinneacher till alla 90 000 man(som är BONDEMILIS!) Dom springer ju runt med högafflar.
Dom kan inte heller slåss för den delen.

- Ignatius

Sedan är ju det många av de dumma stackarna antingen inåtvända eller lidande. De gör meningslösa strider för att hämnas sina döda eller bryr sig inte om de dör. Många BLIR ju också inåtvända eller lidande under striden.

Ignatius

Veteran
Precis. Dessutom är cinneacher fruktansvärt fula. Ingen anständig persom skulle gå runt med ett sådant.
Jag gjorde själv en Lèaram-Alv en gång och han hade minsann inget såntdär fult svärd.

- Ignatius

Den ser mer ut som en yxa, den är ju inte ens lik carwelan som den ska efterlikna.

Ignatius

Veteran
Nej just det. det är ju inte ens ett svärd en gång. Det liknar en yxa väldigt mycket och alver använder inte yxor särskilt ofta. Det där svärdet är fel.

- Ignatius

Den ska ju vara likadan. Alla stridskonster där carwelan finns med ska också cinneach kunna vara med bara för att den är så lik!!!

Hur fan kan en avhuggen hillebard och ett svärd vara lika? Man kan inte använda dem på samma sätt. Carwelan är också dubbeleggad och cinneach är eneggad.