Nekromanti Cirefalier!

Jag har ett inlägg om denna underbart dryga ras. Det är så att jag har gjort en ny RP som är en mäktig Cirza riddare (min snälle SL tillät mig att vara det) men han försöker smälta in som riddare i Soldarn. Men då kommer en del frågor om Religioner och cirefaliska tempelriddare:

1: Har Cirefaliska tempelriddare några kyskhetslöften att lägga ÖVERHUVUDTAGET? Annars kan de ju faktiskt vara gifta. Jag undrar samtidigt om präster inom Cirza lyder under detta då Cirza verkar gilla om hans undersåtar är så effektiva som möjligt och inte ska hindras av sina löften.

2: Vi har mött den onda Dibukkulten i Soldarn men när vi hittade en hemsk bok som min tempelriddare inte klarade av att läsa så ville de Samoritrogna bönderna inte läsa den. Jag frågar, är Samoritrogna så otroligt stingsliga angående sin religion så att de inte ens vågar öppna en bok från en annan religion. Jag och min SL diskuterade detta men vi kom aldrig riktigt fram till något bra svar. Jag fick för mig att det mer var Daak troendes stil att inte läsa en bok om den var för "kättersk" (min tempelriddare ville gärna läsa den men klarade inte av den svåra skriften).

3: Kommer Cirefaliernas grundutbildning beskrivas i den kommande mdulen om cirefalier och är den lik den som redan finns på internet?

4: Kan någon förklara skillnaden i hur tempelriddarna från Cirza templet agerar i förhållande till Zorianorden då det står i Asharien & Soldarn att Zorianorden är en helt egen organisation medan tempelriddarna från Cirzas tempel bara är templens förlängda armar (svarade jag på min egen fråga där månne?).

PS: Baron Max Durhal befaras vara död.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jag har ett inlägg om denna underbart dryga ras. Det är så att jag har gjort en ny RP som är en mäktig Cirza
riddare (min snälle SL tillät mig att vara det) men han försöker smälta in som riddare i Soldarn. Men då
kommer en del frågor om Religioner och cirefaliska tempelriddare:<p><hr></blockquote><p>Man kan klart ha roligt med Cirfaliska Tempelriddare.
De har ju vandrande riddare som verkar vara mer som "Informatörer" än som beskyddare...
Informatör är Nästan en spion... och "Bond, James Bond har ju alltid en vacker kvinna i sin famn...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> 1: Har Cirefaliska tempelriddare några kyskhetslöften att lägga ÖVERHUVUDTAGET? Annars kan de ju faktiskt vara gifta. Jag undrar samtidigt om präster inom Cirza lyder under detta då Cirza verkar gilla om hans undersåtar är så effektiva som möjligt och inte ska hindras av sina löften.<p><hr></blockquote><p>Effektivitet och hålla löften tror jag nog att Cirza vill att hans trogna ska göra.
MEN därimot formulera löftena så att det finns en undaflykt är Effektivt.. ( Jag lovar att inte stjäla era hästar så länge som solen inte går i moln.. )

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
2: Vi har mött den onda Dibukkulten i Soldarn men när vi hittade en hemsk bok som min tempelriddare inte klarade av att läsa så ville de Samoritrogna bönderna inte läsa den. Jag frågar, är Samoritrogna så otroligt stingsliga angående sin religion så att de inte ens vågar öppna en bok från en annan religion. Jag och min SL diskuterade detta men vi kom aldrig riktigt fram till något bra svar. Jag fick för mig att det mer var Daak troendes stil att inte läsa en bok om den var för "kättersk" (min tempelriddare ville gärna läsa den men klarade inte av den svåra skriften).<p><hr></blockquote><p>Lika bra det har hört att boken är tråkig... *ler*
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> 3: Kommer Cirefaliernas grundutbildning beskrivas i den kommande mdulen om cirefalier och är den lik den som redan finns på internet?<p><hr></blockquote><p>Enligt rykten som smugglats ut ur Neogames fångst hållor håller en svårt plågad fånge ständigt piskad att skriva en bok om Cirefalerna liv och hemligheter...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
4: Kan någon förklara skillnaden i hur tempelriddarna från Cirza templet agerar i förhållande till Zorianorden då det står i Asharien & Soldarn att Zorianorden är en helt egen organisation medan tempelriddarna från Cirzas tempel bara är templens förlängda armar (svarade jag på min egen fråga där månne?).<p><hr></blockquote><p>Jeeep det gjorde du.. *Phuu* Änligen har jag fått ett svar....
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> PS: Baron Max Durhal befaras vara död.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.<p><hr></blockquote><p>Men om han förmodas vara död hur kan han då bränna ett par Daaktroende till frukost ?
Och äter han dom med sylt eller med honung ?

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Helmgast
Cirzas barn

Det står ju i Mundanamodulen vilka färdighter som de lär sig. Läs Dvärgar och byt ut färdigheterna.

Men egentligen så tycker jag att grundutbildning är dåligt, exempelvis borde ju Kragger få extra enheter i slagsmål, jakt m.m. Men det är bara 'civiliserade' raser som får plus. Men var och en får ju göra egna regler så det är ju inte så farligt.

// Slut.

Duriel

Veteran
Min egen åsikt...

Svar;

1 Nej. Då det i den Cerifaliska kulturen inte finns något som heter riddar" i den ridderska bemärkelsen - det närmaste man kommer är vapenmästare - så behöver de inte heller bindas av ridderska mundana saker som Kyskhetslöfte. Däremot kan man använda termen riddare för att symbolisera en tungt bepansrad man som slåss. I denna bemärkelse har Cerifalierna riddare, sina tempelmän. Däremot så är dessa i stort sett alltid vapenmästare eller troende - så yrkesmässigt - inga riddare här inte. ;)

2 Oavsett hur nitiskt ett land eller en religion är så är kunskap alltid det bärsta vapnet för att ha kål på sina fiender! Ingen religion mister tillfället till att få veta mer om sina motståndare.

3 Vet ej, hoppas det!

4 Ja, de är förlängda armar, en sorts militärt organ som används då det krävs mod, list och död för att få som man vill. De strifdande tempelmännen (riddarna) har samma fuktion som övriga medlemmar av religionen till vardags.

Må Cirzas ljus skina evigt och starkt!

MaD - den galne...