Nekromanti Ciremelo (mina spelare skall INTE läsa detta)

Doda

Veteran
Min spelgrupp befinner sig just nu i Ciremelo, och jag skulle behöva hålla dom kvar där ett tag. Jag undrar vad man kan råka ut för där, gärna något som är unikt för staden/faliska städer.

//Doda (som bara kommer på en massa häftiga idéer om vad som skall hända när RP återvänder till Soldarn, vilket dom inte får göra förrän jag hunnit köpa och läsa ett gäng moduler :gremcrazy:)

The_shadow

Warrior
Cirefaliska städer ser så vitt jag vet ut litegrann som venedig med massa kanaler och så...
lite skurkjagande över broar och genom kanaler kanske...
eller ett mini äventyr...ex, en hög köpmann ber RP spionera på ett konkurrerande handelshus och eventuellt sabotera deras inkommande skeppslast...
eller helt enkelt att någon/några av RP får personliga skäl att stanna i staden et tag...

BostreamWannabe

Veteran
Ok david. :gremgrin:
men varför skriver du inte peter ska inte läsa detta.
du tror väl inte att de andra skulle hitta hit?
tomas och johan kan ju knappt gå ut på internet
och david vet inte att denna sida finns.

Big Marco

Läskig
Damariska/Sabriska/Sanariska spioner härjar och stör - leder till utegångsförbud och förseningar i alla transporter.

Tirakerna gör ett anfall mot staden och blockerar hamnen.

Mordförsök mot ärkefursten stänger ned staden i jaten på uslingen.

Det blir riktigt dåligt väder som tvingar transporterna till/från staden att fungera.

Så kan du hålla kvar dem ett tag. =)

Helmgast
Stöld av RP:s ägodelar

Varför inte den klassiska: RP blir av med vissa värdefulla ägodelar och sen blir det till att leta upp dem i den undre världen. Kan bli ett litet miniäventyr.

Doda

Veteran
IQ=badboll.
Kan du läsa eller? Gissa vems Krell-Kharz som kommer att bli stulen, och med största sannolikhet kastad i vattnet :gremwink:
Hur kaxig är du när du har 23 i yxa och är obeväpnad när tirakerna kommer... :gremgrin:

//Doda
2 tärningar näve i huvudet gör INTE ont...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Fear and loathing (och lite sex) i Ciremelo

Tja...mina spelares rollpersoner har aldrig varit i Ciremelo, faktiskt, och det enda någon av mina egna rollpersoner ägnat sig åt under ett kort besök där var shopping och lite oralsex :gremwink:
Fast det vore kanske en idé, också allvarligt talat? Det romantiska Ciremelo med dess balkonger, kanaler och broar vore ju utmärkt för en kärleksscen i månskenet, om en sådan nu låter sig göras. Vår blev då fin...

Ett annat alternativ vore ju helt enkelt att göra en travesti på 'Fear and loathing in Las Vegas'. Konceptet är enkelt - två (eller flera) nedknarkade utländska adelsslynglar (rp:na?) med gott om pengar och en shitload exotiska droger tar in på en av stadens finare anrättningar och bestämmer sig för att göra Ciremelo osäkert :gremwink:

- Ymir, ger konkreta, om än väldigt personliga, tips.

carmon

Veteran
Ett förslag är ju om någon adelsman skulle bli förolämpad av RP:na, de kanske går före in på en krog eller köper det där vackra svärdet som han siktat in sig på. Adelsmannen känner sig djupt kränkt och kräver en duell om 3 dagar i gryningen. :gremsmirk:

Re: Fear and loathing (och lite sex) i Ciremelo

Hmm... tja, inoffieicellt finns enligt oss en ganska hemlig gren av Cirzaorden i Ciremelo, men den är lite svår att förklara utan att låta som en twinkig koboldisk dubbelpowerplayer.

DAKRilla

Hero
We were somewhere around Ciremelo, on the edge of the ocean, when the drugs began to take hold.

Superd idé! Har tidigare bara funderat på ett nu- eller framtids scenario baserat på boken, men varför begränsa sej?