Nekromanti cirfalisk magiker

Tearlach

Warrior
hur funkar det att spela en cirfalisk magiker.

vad jag menar är att utbildningen är till 99% koncentrerad till improviserad magi och alkemi.
och man får enbart enheter till effekter och recept.

samt att man får tillgång till ett laboratorium.

jag fick för mig att man som cirfalisk magiker skulle bygga magiska föremål men jag har sedan läst Krilles svar angående improviserad magi och alkemi där han klargjorde att dessa två inte kunde kombineras.

så jag undrar hur det är att spela en expert på alkemi som inte kan göra magiska föremål?

den cirfaliske alkemisten till sin lärling: en formaliserad besvärjelse är exakt lika dan varje gång man kastar den, den är därmed i sin långtråkighet en menial sysselsättning.
och det därför som vi hyr in en sån där lågutbildad asharisk magiker varje gång vi ska tillverka ett magiskt föremål.

Tearlach: dvärgar lever under jorden så vi serverar dom wack-a-mole-dip.

Primas Antonio

Veteran
Att cirefalierna är extemporatörer av stora mått, och därför inte använder sig av formaliserad magi betyder inte att de inte KAN formalisera sina besvärjelser.

/Antonio

Tearlach

Warrior
sant.
men du kan inte börja med en formaliserad besvärjelse
och du kan inte lära dig färdigheten transformera som en yrkesfärdighet, omstänigheter som är märkliga för ett yrke
som enligt texten mest syslar med alkemi.

Tearlach: som vet att det går att göra mer magiska föremål med alkemi.

Duriel

Veteran
Vad skall man med besvärjelser till??? De tar ju bara upp plats, effekter är ju guld!

;)

- MaD.

Tearlach

Warrior
om man med alkemi ska tilverka ett föremål som ska kunna avge en magisk effekt, så måste man instalera en formaliserad besvärjelse i sagda föremål.
det går inte att instalera en improviserad besvärjelse.

Tearlach: som använder formaliserade besvärjelser när det är bråttom.

Duriel

Veteran
Bjäbb...

Nu pratar du om _alkemiker_ och inte om _magiker_. Givetvis måste man ha formaliserade B för att pyssla med alkemi, men det är det man har effekterna till. Gör egna formaliserade B.

- MaD.