Nekromanti Cirza

Archangel

Veteran
hej

jo jag passar på att tacka de personer som skrev senast när ja undra om cirza. Lite idéer fick jag

men nu skulle ja bara undra om det finns några här på forumet som kanske spelar cirzakrigare?
ja tänkte om man kunde få höra deras åsikt i det hela. hur de tänker och så när de spelar karraktären.

seriösa svar önskas

Mvh Archangel

DEATH

Veteran
vad du än gör, gör inte som en i min spelgrupp ...
Cirza krigaren/templeriddaren: Tror du på Cirza ??
Bonde: Nej ... Jag tror inte på någon gud ...

Då börjar han predika ... Cirza är best ... bla bla bla ... tills bonden tror på Cirza eller tills SLen ligger och vrider sej av uttråkning.

Eller -

Cirza krigaren/templeriddaren: Tror du på Cirza ??
Bonde: Nej, jag tror på (ex.) Daak.
Cirza krigaren/templeriddaren: Du ska dö din svikare !
sen anfaller han bonden !!!
sen blir SLen sur och bonden dör !

Aralion

Veteran
Det gäller väl bara om bonden är av Cirefalisk härkomst...

Jag trodde Cirzatemplet endast accepterar troende av just cirefalisk kött och blod... eller??

Zug209_ivenhoe

Warrior
Jo det är så att alla får dyrka Cirza men bara cirefalier får gå med i kyrkan, så tolkar iallafall jag det som står i reglerna.

När jag spelade som tempelriddare så tillhörde jag Martaridyrkan-Svärdetsgud. Men jag skulle tro att det är ungefär likadant i alla religoner.

Det mest grundläggande är att följa alla religonens regler och att uppträda vänligt och göra bra reklam för guden samt även att beskydda alla religonens utövare.

Ifall du läert Gullios böcker om Tempelriddaren Arn (Vägen till Jerusalalem, Riket vid vägens slut, Arvet efter Arn och så den bok jag jämt glömmer bort namnet på) så får du en hel del tips på hur du gör för att ROLLspela en troendekrigare.

Jag avslutar med att hoppas att jag varit lite till hjälp och önskar dig en lång och framgångsrik karriär som tempelriddare, det klart coolaste jobbet i EON