Nekromanti "Citat"

neuter

Swordsman
Ett litet citat från gårdagens DoD-spelande.

spelare 1: -Jag skjuter honom med mitt armborst.
spelare 2: -Hinner han verkligen skita på honom.

..alla andra vrider sig i skratt..

om detta var Freudiansk felsägning vill jag nog inte veta vad han tänker på då vi spelar. :)

"Soylent Green is people!"

Nexus_UBBT

Veteran
om det är du som är spelledare så får du nog ha större koll på dina spelare!!

Jag är också rätt nyfiken på vad han tänkte på....(kanske han var skitnödig?)

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."

thark

Hero
Ett klassiskt citat ur en spelsession här ur en diskussion rörande separata tidslinjer:
SL: "...och den som har längst kommer liksom att fylla ut det hålet."

Delita Hyral

Veteran
Heh som det kan gå.. Här är ett citat från ett
av våra spelmöten..

Sl: och ut ur den mörka gränden kliver....
Rp: Jag drar mitt svärd!!!
Sl:....gatuförsäljare..

- the crest black lion -

Ackerfors

Alas, your rapids!
Lätt bäst

Din var den absolut tuffaste!!!

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Runde Rolf

Swordsman
Detta citat vet jag inte var jag har läst men det är iaf inte jag som har varit med om nedanstående händelse.
OBS. Detta var alltså något som den ansvarige SL ansåg skulle vara stämningshöjande och inte ett perverst skämt.

SL: "Ni särar på det täta buskaget och tittar in i en lång, trång och fuktig gång."
SP: *Vrider sig av skratt* (antar jag)

Så kan det gå, hoppas att ingen har tagit anstöt av detta citat och att ni som inte riktigt kan accosiera(felstavat antar jag) citatet ska skatta sig lyckliga.

"Mångsidig som en plattfisk"

Fyaniz

Veteran
Från DoD '91: Spelarna är på jakt efter den slemme Lufiathar (från introäventyrshäftet) i en av hans borgar:

RPna har i lönndom tagit sig in i rövarborgen och tassar omkring i hallen och lyssnar vid dörrarna. De tycker sig höra Lufiathar bakom en av dörrarna och formerar sig för intrång...
RPnas ledargestalt: DRA ERA SVÄRD, MINA MANNAR!!! ...öh... viskar jag.
-Snyggt viskat

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."

jonix

Warrior
kanske inte ett citat, men ändå...

En av mina spelare fick för sig att skapa en paladin (en herrans massa år sedan), jag sa till honom att alla paladiner var homo6uella, ett vilt protesterande från honom givetvis, men jag fick oväntad hjälp från de andre spelarna som fatta att jag skojade med honom, tillslut gick han med på det!....

I fyra kvällar rollspelade han en homo-paladin, dessutom gick han in för det! (med alla de följder det kan bli...)

Mycket svårt att hålla sig för skratt, och jekligt kul hade vi (kanske inte spelaren som spelade paladinen, men vi andre).

Om ni vill skoja med en ny spelare i spelgruppen, så rekomenderar jag ett sådant "välkomnande".

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Rickard

Urverk speldesign
En klassiker hos oss är:

- Jag backar bakåt

/[color:green]Han</font color=green> som har sagt "Ni hör ett par hästar som kommer ridandes"

Feuflux

omjonasson.se
Som Nostradamus säger: Det är alltid roligt att läsa citat.

Trevligt att det finns fler "citatfanatiker" än jag där ute./images/icons/smile.gif

Kommer tyvärr inte på något eget att bidra med. Senast jag spelade rollspel var på en förfest och SL satt och groggade så det blev inte så mycket spelat...

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som iofs spelade Eon då...</font color=red>

Fylbard

Veteran
haha!

//som iofs spelade Eon då...

Hoho! Eon orkar man bara spela som full!

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Umi Ryozaki

Veteran
Våra D&D citat.

Kan inte hålla mig ifrån att skicka in våra. Alla kanske inte klassas dom Citat, men alla är rätt kul.

Jag kommer inte presentera RP'na så mycket, men om ni är intresserade kan ni kolla vår sida.
http://www.geocities.com/rollspel2000/ Men annars kommer citaten här:

Chaouleon har inte träffat några drakar:

Chaouleon var djupt försjunken i ett samtal med en mycket stor gyllene drake. En drake som han tidigare har talat med ett antal gånger. Efter en stund så slutar detas samtal vid drakar. Efter ett kortare samtal säger Chaouleon glatt, "Jag har aldrig stött på några drakar". Antingen är Chaouleon bara dum eller också vet han inte vad en drake är.

Coola killar på gården:

En sen kväll när vi satt och spelade hos våran kära spelledare, som bor mitt i en storstad i ett hus på andra våningen, så tittade vi ut genom dennes fönster. Där ute på gården såg vi två ungdomar som stod och förlustade sig på varandra. Ferlisias spelare går, efter att ha blivit övertalad, till balkongdörren, öppnar den och skriker, "Skaffa ett rum för i helvete!", och hoppar sedan fnittrande in i rummet igen. Det vackra paret slutar hångla och hämtar, manlig och handelskraftig, förstärkning. Efter att ha stått och dumt stirrat upp mot vårat fönster i några minuter så fäller en utav killarna kommentaren, "Kom ner om ni törs... Fitta...". Vi där uppe vek oss av skratt medan hans polare gratulerade honom för hans väl valda ord.

Legilas förolämpar Nikeban:

Under en båtresa så blev båten som Legilas, Sara, Nikeban och Rugal var på attackerad. Varpå Legilas vänder sig kallt emot Nikeban och säger "Gå och varna kaptenen sjörövare". Vad han menade var att Nikeban skulle varna kaptenen för att båten blev anfallen utav sjörövare; en utav nackdelarna att fatta sig kort.

Den snuskige Legilas:

Legilas hade skrivit en lapp till Spelledaren med information om vad han skulle göra den kvällen. Det var stor fest i en liten by till Ferlisias ära och alla var stupfulla och låg och krälade på marken i sin berusning. Legilas som den "coola" och "distansierade" högalv han är drack knappast något. Spelledaren läste lappen och fick ett fårvånat uttryck i ansiktet. "Står det verkligen 'Kladdar jag ner' här?" Frågade SL och höll upp lappen för Legilas. "Nej! Det står bäddar!" Säger Legilas. Det som stod på lappen var "Jag lyfter in Jenny i vagnen och sen bäddar jag ner henne". Tilläggas bör att Jenny var stupfull och sov.

Legilas fummlande pendel:

Första gången som Chaouleon "förvandlades" (då fick han bara skelettvingar). Så stod Legilas med sin pendel och försökte mäta vad som hade hänt Chaouleon. Med ett fummelslag kom Legilas fram till att Chaouleon var en Ängel sänd från himlen. Så... medan Chaouleon, med galen blick och skelettvingar, svävar ovanför ett träd med sitt demonsvärd instucket i en Demons panna utsugandes dess energi. Står Legilas nere på marken, helt salig, tittandes upp på Chaouleon och säger "Det är en ängel... en Ängel från himlen"

Stackars Zeal:

Efter händelsen med en viss demon så urladdas Chaouleons demonsvärd fullständigt. Han är osäker på om det förlorat sin kraft men har inte lust att röra det själv ifall det fortfarande skulle "fungera". Så han säger på skoj "Zeal, flyg ner och rör svärdet" Zeal piper och flyger glatt ner till svärdet och rör det. hon svimmar och får näradöden upplevelser... stackars Zeal...

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!

Johan K

Gammal & dryg
Ett annat citat som är ganska bra, är när min något kaxige dvärg säger till två troll:

- Hur vill ni dö ?!?

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Rosen

Myrmidon
Re: Våra D&D citat.

<I>"Står det verkligen 'Kladdar jag ner' här?" Frågade SL och höll upp lappen för Legilas. "Nej! Det står bäddar!" Säger Legilas. Det som stod på lappen var "Jag lyfter in Jenny i vagnen och sen bäddar jag ner henne".</I>

Fördelen med ett kritiskt öga; jag känner flera SL som skulle ha höjt på ögonbrynen men kört på efter hur de läste det. (-:

--
Åke

Fyaniz

Veteran
Jag har gjort en skön grej själv också, när jag skulle ta mig ner i en grop sakta men säkert genom att hänga i fingertopparna från kanten innan jag hoppade ner. För att minska fallhöjden alltså. Men slutklämmen blev när jag försökte förklara för SL vad jag gjorde så här:

"Jag hänger mig och sedan släpper jag mig."

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."