Nu när jag har en ny dator måste jag såklart testa den ordentligt också; och mitt game of choice är ju City of Heroes, som tidigare hackat lite sådär halvmycket hela tiden, har bara haft bra FPS inomhus i stort sett. Ibland har det hackat till, man har inte tänkt så mycket på det.
Nå, nu med nya hårdvaran var jag mer på spänn, och lyckades hitta två separata, asynkrona hackningar:
1. Det hackar till en gång varje sekund. Visade sig hända varje gång HeroStats uppdaterar sina siffror. Vafan? Programmet använder 200 mb RAM och går upp i varv processormässigt en gång per sekund. CP. Kunde ordnas genom att jag satte ner dess processorprioritet, eller rensade alla dess insamlade data lite då och då. Drygt, och tyder på slarvig programmering. HeroStats är dock det enda alternativet såvitt jag vet för oss som vill hålla koll dels på vilka badges man fixar och dels hur lång tid det är kvar på ens buffs etc.
2. Det hackar till ordentligt, i ungefär en sekund till två sekunder, var 11-12:e sekund. Det här har visat sig vara svårare att identifiera.
* Har tagit bort alla processer som ligger och dryger sig. Inklusive herostats, fraps, drivrutiner, skrivare, miranda, firefox, allt. Allt som inte är CoH eller inte kan stängas ner av systemet. Hacket kvarstår.
* Ställt ner all grafik till absolut minimum. Har inte testat annan upplösning för själva spelet, men däremot den upplösning 3d'n renderas i. Stängt av varenda liten mätare och knapp som fanns. Ingen skillnad.
* Testat köra med standard explorer.exe istället för blackbox som shellgrej. Ingen skillnad.
* Kombinerat alla ovanstående. Ingen skillnad.
Jag har ingen aning om huruvida det här hacket fanns förut, men nu finns det, och jag har en 3ghz pentium 4 med 1.5 gb RAM och det här är fan inte acceptabelt.
Någon som har några idéer om vad mer jag skulle kunna testa? Jag ska ställa ner nånting som heter "graphics aperture size" snart, eftersom en låg sån tydligen ska vara bättre än en hög. Jag ska testa att köra i en lägre upplösning för själva spelet, utan vidare hopp.
//Krank, gör sitt för att fylla ilandsproblemkvoten
Nå, nu med nya hårdvaran var jag mer på spänn, och lyckades hitta två separata, asynkrona hackningar:
1. Det hackar till en gång varje sekund. Visade sig hända varje gång HeroStats uppdaterar sina siffror. Vafan? Programmet använder 200 mb RAM och går upp i varv processormässigt en gång per sekund. CP. Kunde ordnas genom att jag satte ner dess processorprioritet, eller rensade alla dess insamlade data lite då och då. Drygt, och tyder på slarvig programmering. HeroStats är dock det enda alternativet såvitt jag vet för oss som vill hålla koll dels på vilka badges man fixar och dels hur lång tid det är kvar på ens buffs etc.
2. Det hackar till ordentligt, i ungefär en sekund till två sekunder, var 11-12:e sekund. Det här har visat sig vara svårare att identifiera.
* Har tagit bort alla processer som ligger och dryger sig. Inklusive herostats, fraps, drivrutiner, skrivare, miranda, firefox, allt. Allt som inte är CoH eller inte kan stängas ner av systemet. Hacket kvarstår.
* Ställt ner all grafik till absolut minimum. Har inte testat annan upplösning för själva spelet, men däremot den upplösning 3d'n renderas i. Stängt av varenda liten mätare och knapp som fanns. Ingen skillnad.
* Testat köra med standard explorer.exe istället för blackbox som shellgrej. Ingen skillnad.
* Kombinerat alla ovanstående. Ingen skillnad.
Jag har ingen aning om huruvida det här hacket fanns förut, men nu finns det, och jag har en 3ghz pentium 4 med 1.5 gb RAM och det här är fan inte acceptabelt.
Någon som har några idéer om vad mer jag skulle kunna testa? Jag ska ställa ner nånting som heter "graphics aperture size" snart, eftersom en låg sån tydligen ska vara bättre än en hög. Jag ska testa att köra i en lägre upplösning för själva spelet, utan vidare hopp.
//Krank, gör sitt för att fylla ilandsproblemkvoten