Jag tycker att man kan spela D&D 3.0-äventyr utan större problem med 3.5E. Om inte skills, saves och feats är perfekt beräknade enligt 3.5-standard gör det ju inte särskilt mycket - spelarna lär inte märka något ändå. Det man dock skall tänka på är att uppdatera all damage reduction i enlighet med Monster Manual 3.5. Om det rör sig om monster som inte finns med i denna är mitt tips att hitta ett monster med samma DR i den gamla MM och ta det monstrets nya DR. Det nya systemet kring DR är helt enkelt mer genomtänkt (och dessutom roligare) än det gamla. För Vitulvs del, som förmodligen inte äger gamla MM, blir det kanske lite svårare. Mitt (något ogenomtänkta) tips är att i så fall sänka alla DR 10 till 5, alla DR 15-25 till 10 och därutöver till 15.
Om någon har bättre förslag på DR-korrigeringsnyckel är jag tacksam för förslag. Jag har själv använt mig av ungefär den nyckeln och ibland hittat på att vapnet måste ha någon ytterligare egenskap (piercing/bludgeoning/slashing/silver etc) för att bryta igenom.