Nekromanti Citynatt (arbetsnamn)

Niklas73

Skapare av Starchallenge
FAN! Var tog Mike, Lill-Mange och Ivo vägen? De skulle ju vänta på mig här? Jag tror... Shit... Är det sirener? Jävlar! Bängen är här. Marco sprang för allt han var värd. De fick inte ta honom en gång till. Inte en gång till skulle han in på anstalten. Skulle han slämnga kniven? Pistolen??

På andra sidan stan stod Jennifer. Blond, snygg, lätt nonchalant. Skolans most wanted. Slitna blå jeans och munkjacka. Hon var inte säker på vad hon ville göra ikväll. Hänga vid maccen eller dra på Claras fest. Claras fester var ju alltid så sunkiga. Men Kanske om Peter i 9D skulle komma. Plötsligt såg hon en av sjuorna i plugget komma runt hörnet. Jennifer log lite. Det var hon den där fula, med råttfärgat hår i 7C. Skulle det inte vara LITE kul att... Jennifer började gå fram mot henne

Citynatt utspelar sig i högstadiet/gymnasiet. För alla oss som inte fick känna på att vara den coola, balla killen/tjejen men som kanske nångång drömde om det. Här är er chans att få leva ut alla aggresioner/rädslor ni hade/har. Gå tillbaka till er egen skola, gå tillbaka i tiden. Eller skapa er egen värld. Var er själva eller någon annan. Kanske någon ni kände? Ta chansen att bli tillsammans med er högstadiedröm. En fiktiv stad eller er egen eller en annan.

Minns du din högstadietid?

Citynatt kommer inom kort från Niklas Gerholm Game Studio (som fö funderade på en variant med temat 24 timmarsjakten men ett bidrag får räcka).

Foggmock

Myrmidon
Jag hade iallafall ingen pistol när jag gick på högstadiet... annars är högstadiet/gymnasiet en helschysst setting för one-offs.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Inte jag heller men på Eriksdal/Sofia/Högalid på Söder i Sthlm så var det ingen ovanlighet. Ej heller i vissa förorter. En kille i 8:an hade vid denna ålder lyckats ha ihjäl 2 personer i mitt plugg!

Foggmock

Myrmidon
nte jag heller men på Eriksdal/Sofia/Högalid på Söder i Sthlm så var det ingen ovanlighet.

Huuga. Sätt in raljerande om ungdomens förfall här.

En kille i 8:an hade vid denna ålder lyckats ha ihjäl 2 personer i mitt plugg!

Och han fick gå kvar? :gremshocked:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
nej han valsade runt på en mängd skolor. Han gav mig lite stryk då coh då också. DEt här var en miljö som är ganska overklig för den vuxne idag men det var gansterstilen som gällde.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
BTW

Det blir BRP så det ryker om det!
:gremwink:

Jag kommer inte köra nåt annat förrän jag tittat på Västmark och förstått hur den där "gurun" nedåt landet tänker. Egentligen. (den där gurun gillar dessutom inte ensamstående bisatser - det är ett stilgrepp) :gremwink: :gremwink: :gremwink: