Nekromanti CJS sadlar om

Krille

Super Moderator
Skövdeföretaget Lockpick entertainment anställer en fantasyveteran inför den kommersiella releasen av sitt spel Dreamlords: The reawakening. Carl-Johan Ström, grundare av rollspelsföretaget Neogames, tar plats i gruppen som producent.
Källa

Johan K

Gammal & dryg
Se där ja !
Då är det väll bara att önska CJS lycka till med detta !

Marukusu

Hero
Även om jag hyser all respekt för CJS och hans tidigare verk så förargas jag över att man fortfarande envisas med att skapa fler och fler MMORPG:s. Inte en chans att Dreamlords kommer att kunna sticka ut ur mängden eller kunna konkurrera ut WoW, Everquest, LOTR, Conan och fan allt vad de heter.

Jag är å andra sidan ökänd singleplayertaliban så jag ska väl kanske inte ens yttra mig om saken.

Eksem

Champion
Man behöver inte konkurrera ut. MMORPG är överraskande skalbara produkter, så man kan komma ganska långt på att ta bara en liten, liten bit av markanden. Då behöver man knappt ens sticka ut.

Lite som med tabletop-marknaden måste man inte konkurrera ut D&D och WoD, egentligen inte ens sticka ut ur mängden, man kan göra spel ändå (tja, inte om marknaden är Sverige, but you know).

Marukusu

Hero
Hmm, ser man det på det viset så är det väl bara att önska dem lycka till istället. Det vore helt klart kul att se fler svenska spelutvecklare lyckas bli stora.