PROMOTION Clarence ställer ut på Bokmässan

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,693
Location
Göteborg
Jag ställer ut mina illustrationer på årets Bokmässa! 40 lokala formgivare är samlade i en monter, granne med Rymdstyrelsen.

Jag passar även på att släppa min första skönlitterära bok, The Dream Library. Det är ett scifi-mysterium besläktat med Lovecraft, Jorge Luis Borges och Karin Tidbeck. Boken utspelar sig i samma värld som Odd Soot.

Titta gärna förbi om ni är på Bokmässan.

Plats: à la London, D-Hallen. D01:08

Tid: 28-29 september. Lör 9-18, Sön 9-17

IMG_9495.jpeg
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,718
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jag passar även på att släppa min första skönlitterära bok, The Dream Library. Det är ett scifi-mysterium besläktat med Lovecraft, Jorge Luis Borges och Karin Tidbeck. Boken utspelar sig i samma värld som Odd Soot.
Åh den måste jag läsa! Du meddelar väl när och varifrån den kan köpas?
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,693
Location
Göteborg
Åh den måste jag läsa! Du meddelar väl när och varifrån den kan köpas?
Kul att höra! Det är en tunn liten bok på 60 sidor, som också är första delen i en novelltrilogi, The Soot Trilogy. Del två, The Philosophy Engine, är färdig. Del tre, The Mould Doctors, ska snart till redaktören i London.

Releasedatum blir 28 september, på Bokmässan. Med lite flyt hinner jag få ut den i någon butik tills dess.

Här är hela omslaget:

Screenshot 2024-09-05 at 18.20.28.jpeg
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,253
Ruskigt snygg bok! Är det sånt fint tygomslag? Mmm ligger fint i handen...

Vad kommer den kosta?
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,693
Location
Göteborg
Ruskigt snygg bok! Är det sånt fint tygomslag? Mmm ligger fint i handen...

Vad kommer den kosta?
Tyvärr är det inte tygomslag. Däremot är det ett inskannat tygomslag från en bok som jag hittade i ett arkiv. Jag har den dåliga vanan att skippa själva innehållet i äldre böcker och bara skanna fram- och baksida och de tomma sidorna i början och slutet.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,693
Location
Göteborg
Nu har provtrycket kommit från Publit. Deras tryck är otroligt bra, trots att det här är pocketkvalitet. Pappret är vitare än jag trodde, men det spelar nog inte så stor roll. Det kunde däremot varit lite tjockare.

Löptexten är satt i Baskerville, kapitelrubrikerna i Whitney. Två nya favoriter. Det tog ett tag innan jag vande mig vid textstorlek och radavstånd, som är mindre än i de flesta rollspel. Däremot var det skönt att slippa allt pill med bilder och tabeller.

@zonk Priset kommer ligga på 79 kr.

IMG_9500-compressed.jpeg

IMG_9550-compressed.jpeg
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,770
Jag läser nästintill aldrig skönlitteratur på engelska numera, är mycket mer bekväm med att läsa på svenska, men 60 sidor känns överkomligt. Ett givet köp om jag får chansen. 🙂
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,693
Location
Göteborg
Kul att höra! Jag försöker få till distribution till de flesta bokaffärer, både fysiska och på nätet. Men allt är ganska oklart än så länge. Det är ju gott om tid fortfarande : )
 
Top