Nekromanti Clone Wars

Ymir

Liten kantbaron
Ville bara tipsa om den emintenta lilla tv-serien Star Wars: Clone Wars. Jag är mest kär i animationsstilen, och det faktum att alla är absurt mycket mer elita än i spelfilmerna. Det är lite jugend över det. Serien är allt som allt två timmar lång (20 avsnitt á totalt en timme och fem á en timme), och vore nog höst lämplig att klämma som uppvärmning om man inte sett Episod III än. Jag vet inte om den går att få tag i i Sverige, men man kan ju ladda hem den (vilket egentligen inte är olagligt än, och vilket jag inte uppmuntrar till på något sätt. Usch och fy! Tänk om det vore så illa att kultur vore gratis och kapitalisterna fick mindre pengar!). Cartoon Network lade själva upp avsnitten på sin hemsida, men de verkar inte gå att ladda ned om man inte bor i USA. Åtminstone de första 20 avsnitten finns dock på Piratebay.

- Ymir, tipsar

Storuggla

Champion
Eller så köper man den ifrån sin lokale (nationella?) scifi-dvd-nasare och stöder en lokal handlar så att de har råd att pynta lön till trevliga anställda. Typ, SFBok. Som har den, av att dömma av vad flickvännen släpade hem i torsdags.

Storuggla, Powerpuff Pr0n?

Arfert

Facit
är det inte den som går på Cartoon Network just nu? den tecknade Star Wars serien som utspelar sig mellan film 2 och 3?

Krille

Super Moderator
Clone Wars går att beställa på DVD även i Sverige, även om det då är i form av import. Den finns bland annat på Discshop, då i form av de första tjugo avsnitten som kom förra året.

Med början i mars började en ny säsong sändas med kapitel 21 och framåt. Den finns inte på DVD än.

Frixeray

Swordsman
Men den ska ses på engelska

Yoda snackar svenska?

Huvaligen!

Jag brukar visserligen inte vara särskilt kinkig med svenskdubbningar (förutom när det gäller spelfilmer), men vissa saker, såsom Clone Wars, borde det vara kompanistryk på att dubba.

Annars är Clone Wars en helt okej upplevelse. För de som vill veta lite mer så är teckningsstilen - och även serien i mångt och mycket - väldigt lik Samurai Jack som också går på Cartoon Network, vilket inte är så konstigt då skaparen av just Samurai Jack (och även Dexters Laboratorium om vi ska vara petiga) har givits äran att regissera Clone Wars, och han har förvaltat sitt förtroende väl. Helt klart sevärt. Hoppas bara inte alla barnseriereferenser skrämde bort er; Clone Wars är nog det blodigaste, våldsammaste och mörkaste som visats på Cartoon Network...

Arfert

Facit
Re: Men den ska ses på engelska

är det Craig Macracken som gjort clonewars? som gör Dexter och Powerpuffpinglorna? (men INTE Samurai Jack)

Frixeray

Swordsman

Genndy Tartakovsky heter mannen bakom Clone Wars, Samurai Jack samt Dexter (och även fått äran att göra långfilmsvarianten av Astro Boy). Dock kan sägas att de båda mer eller mindre är ett team så ja, McCracken har gjort en del Dextermaterial också precis som Tartakovsky gjort en del Powerpuffpinglorna.

Arfert

Facit

ok, då fick jag det klart för mig... hade för mig Craig var huvudman för Pinglorna och Dexter... det står ju CREATED BY CRAIG MCKRACKEN på båda.. fast jag kanske minns fel.

http://imdb.com/name/nm0566833/