Nekromanti CoC äventyr och tankar kring dem

G

Guest

Guest
Det är så att jag nyss köpt CoC grundboken och tyckt att den var väldigt intressant... men nu återstår problemet med äventyr.. Jag vill köra under 20-talet och har märkt att det finns ett gäng med äventyr till denna tid... Har beställt "the complete mask of mkladgökhdghö" (eller nått) för att jag har hört att det skulle vara en riktig gobit... men hur är det med de andra då... Skulle vara tacksam om någon skulle kunna skriva lite om äventyr som de tyckte var bra/skit och så...

Gött

akenol

Veteran
Jag tror att jag har svarat på det tidigare, men jag gör det igen, med glädje.
Beyond the Mountains of Madness: Jättekampanj, svårspelad, rolig, en av de bästa. Köp om du får tag på den.
Horror on the Orient Express: Har inte spelat än, men läst, kan bli hur bra som helst. Mycket roliga handouts med i boxen. Samma sak här, köp den om du får tag på den.
Escape from Insmouth: Rolig, en defenitiv hit att spela innan man börjag med att ge sig på Delta Green (eller kanske i en Delta Green kampanj)
Det var några tips... jag kommer säkert på fler längre fram... så då återkommer jag.

Eksem

Champion
Jag säger Masks of Nyarlathotep som är lätt att få tag på och dessutom råkar vara den kanske bästa köp-kampanjen genom tiderna.

G

Guest

Guest
the complete Masks of Nyarlathotep och Masks of Nyarlathotep är väl samma äventyr men vad är skillnaden?

Eksem

Champion
Complete innehåller två-tre sidospår extra, plus att hela Austrailan Chapter inte kom med första gången. Åtminstonde är det vad de hävdar på baksidan av Complete. Det tycks för övrigt vara rätt vanligt bland Chaosiums produkter. Alltså att allt inte kom med första gången.

Jocke

Man med skägg
Men det tar ju tid och evighet att spela Masks of Nyarlathotep. Möjligtvis kan du behöva varava upp spelarna innan. Jag körde ett introäventyr ur boken (Edge of darkness tror jag det heter) samt ett äventyr ur boken Adventures in Arkham Country innan Masks tog vid.

det kan nog vara lite tungt att bli inslängd i masks om man aldrig har spelat Call förut.