Nekromanti CoC anekdot

Storuggla

Champion
Jag måste bara berätta för någon, det kan användas som avskräckade exempel eller sedelärande om vikten av att ha korrekt information.

Kairo, 1926.
RPna har på båten över Atlanten blivigt varse en ond kult (big surprise there, eh?) ledd av paret Whemsley. Eller snarare det är vad de tror. Förvisso är det rätt men man vet ju aldrig i CoC, så de bestämde sig för att kolla upp Whemsleys hotellrum i på Kairo Excelsior.
Den hårde italienskättlade gangstern från Chicago åker upp i hissen till den tredje våningen dår de misstänkta bor.
SL: "Du stiger ur hissen. Du ser en korridor som går rakt fram och sedan delar sig till höder och vänster längre fram. Det står en benjaminfikus till höger om vid när du kliver ut ur hissen.
Spelare: "En vaddå?"
Sl: "En Benjaminfikus. En fikus."
Spelare: "Åh... okej. Jag börjar gå mot rumm... öhh... vilket rum var dom i nu då..."
SL: "En dörr öppnas och du ser Peter Whemsley stiga ut i korridoren. Han är klädd i sin blå kostym och har en hatt på huvudet. Han börjar gå mot dig och hissen. Och nej, han har inga vapen synliga och han verkar inte upprörd eller nått."
Spelaren kommer nu på att Whemsley kanske kan känna igen honom: "Öhhh... jag ställer mig och snackar med'n!"
Sl: "...med Whemsley?"
Spelare: "Nejnejnej, med fikusen!"
SL: "Öhhh... va? Okej, har jag förstått rätt nu: Whemsley är på väg mot dig och du ställer dig och snacker med en fikus?"
Spelare: "Ja! Vadå, han kanske tror att vi är gamla polare som står och snackar i korridoren när han går förbi!"
Sl: "Umm... visst. Whemsley går förbi dig och tittar jäkligt konstigt på dig. Sen åker han ner i hissen."
Spelare: "Vad faan tittade han på?"
Sl: "Du står i en korridor på ett av de finare hotellen i Kairo och snackar med en jäkla krukväxt!"
Spelare: "En kruk... jaha... jag trodde det var en fikus som hette Benjamin..."
Mental kollaps. /images/icons/sick.gif

Nå, vad ska man säga?

Storuggla, är nog med att beskriva blommor numera

Torak

Veteran
Ja, men man blir lite orolig for spelarnas intelligens nar de inte vet vad ett vanligt ord betyder och istallet anvander slanguttryck som 'oversattning'...