Nekromanti CoC - Bra introduktionsäventyr?

Grimjaur

Veteran
Ska inom kort spelleda CoC för första gången, har kikat igenom en drös äventyr men har inte fastnat för något av dom. Vill att det första äventyret bara ska skrapa något på ytan och ge en liten aning om vad som komma skall, dvs ett äventyr som inte är rakt på - pang bom.

Alla tips modtages ödmjukast.

/Henrik

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag vet inte om det är kvar, men jag introducerades till världen och rollspelet genom scenariot The Haunting som fanns med i grundreglerna. Blev inte alltför överdrivet vill jag minnas, utan hölls ned på en lagom nivå. Kan det passa?

PAX

Jordisk Äventyrare
Du gör troligen bäst i att skriva ett utkast till äventyr själv. Skapa en kult som dyrkar något okänt väsen och lura in RPna i närheten av kulten. Standardexemplet skulle då vara att en av RPnas farbror Dunkel har bekämpat/forskat i kulten och doppade näsan lite för långt ner i vad han inte borde få veta. Antingen dödades han av kultemedlemmar eller så sitter han på psyket och tuggar fradga eller nynnar vyssan lull mest hela dagarna. Vad farbror Dunkel dock lämnade efter sig är en bunt anteckningar och kryptiska texter. Bunten hittas på lämplig plats i farbror Dunkels herrgård, numera förvaltad av RPn i fråga....

Grimjaur

Veteran
Patrik,

det där låter inte dumt alls. Tack! Ska försöka få in lite brevväxling i det hela för att hålla Lovecraft anda så nära som möjligt. Korruption inom sociteten, där kulten huserar, gentemot "farbror Dunkel" för att komma över Herrgården eller var han nu bor, det blir nog fint. Nu drog tankeverksamheten igång.

/Henrik