Nekromanti (CoC)Funderingar kring "Day of the Beast"

fubba

Veteran
Jag funderar på att köpa uppdraget och undrar bara om det är några som kan säga vad dom tycker om det?

Det finns bättre äventyr!

Jag köpte boken för några år sedan och kan säga som så att den stått i hyllan och samlat damm... Det finns så mycket annat intressant för CoC och den kvalade inte riktigt in... Om du får tag på andra äventyr som the Complete Mask of Nyarlathotep eller Beyond the Mountains of Madness så rekommenderar jag verkligen dem... (Hoppas att jag stavat rätt förresten)... men om du kört de äventyren så kan väl Day of the Beast vara kul att prova...

hmm...

Jag trodde att de fortfarande skulle var till salu någonstans... men det såg tomt ut... Jag tog mig en titt på http://www.golem.se & http://www.sfbok.se men där verkade det tomt... Det kanske finns någon annan butik där de finns... får se om det är någon annan på forumet som kan ge dig fler adresser till butiker... Jo förresten så ska ju äventyret "Shadows of Yog-Sothoth" (som nyligen blivit släppt på nytt) vara en klassiker. Jag har det inte själv så jag vet inte så mycket om det... Men ryktesvägarna säger att det ska vara mycket bra... Det kanske är något att kolla upp...

fubba

Veteran
tack

tackar det var lättare att få tag på så jag får väll kolla upp det!
funderar även på att inskaffa nåt nytt skräck spel undrar om du har något tips du kan ge. skulle vara mycket tacksam.

magister76se

Veteran
Jo, "Day of the Beast" är ganska OK. Man får resa runt till spännande och mycket udda platser, träffa udda personer, och göra udda saker. Fast det klår inte "Masks of Nyarlathotep" eller "Beyond the Mountains of Madness".

Kul vore att spela igenom alla de stora kampanjerna -- "Shadows of Yog-Sothoth", "masks", "Beast" och "Mountains" -- i ordning.

www.hobbygames.se är en jäkligt bra affär med bra rabattgränser och schyssta priser. Och nu har de dessutom en extra julrabatt.

Troberg

Sinister eater
Kul vore att spela igenom alla de stora kampanjerna -- "Shadows of Yog-Sothoth", "masks", "Beast" och "Mountains" -- i ordning.
Och förbruka cirka tre fotbollsplaner regnskog i karaktärsblad för avdödade karaktärer! (Nåja, bättre att vi gör det än att de attans fotbollsspelarna gör det.)

Jake Steele

Warrior
Min åsikt, spoiler varning

Day of the Beast är väldigt linjär, man blir inledningsvis skickad från ställe till ställe av en nisse och löser problem. Det är ingen kampanj på samma vis som MoN eller BtMoM utan snarare en serie (i början väldigt löst) länkade äventyr som bör strös in bland andra äventyr. Den tar nämligen plats över flera år.

Vidare så känns det som om författaren verkligen har försökt att trycka in ett möte med VARENDA monster i boken samt resor till alla kontinenter och andra världar bara för att....

Me det sagt så hade jag väldigt kul när jag spelade kampanjen och slutet var verkligen rafflande "Ska jag lägga 15/16 POW eller alla 16 för att försöka driva bort Besten?... Åhååå... Jag tar 16! Slår... 16! precis! "

Jag rekommenderar både MoN och BtMoM. Masks är lättare att spela, mer Indiana Jones men Beyond har en väldigt intressant ensemble av SLPs som verkligen ger utrymme för ROLLspelande samt en riktigt djup intrig. (Intrigen är mycket djupare än i Masks)

-örn

fubba

Veteran
dyrt

det brukar kunna bli så dyrt och sen är det ju lättare att gå till en butik och köpa det.